۰

احیای View-Master کمپانی Mattel با همکاری گوگل

بازدید 1395

xviewmaster.jpg.pagespeed.ic.M0OWRv9283

دوربین های نوستالژیک View-Master را که در فارسی آنها را «دوربین اسلاید دستی» می نامیدیم را به یاد دارید؟ یک قطعه ی پلاستیکی بزرگ که بر روی چشم قرار می گرفت و در درون آن اسلاید هایی وجود داشتند که با فشردن اهرم دستی، تغییر کرده و به تصویر بعدی می رفتند. این اسلاید ها شامل تصاویری سه بعدی از مناظر، حیوانات  کارتون ها بودند.

حال این گجت و اساب بازی دوران کودکی ما توسط سازنده اش، کمپانی Mattel و با کمک گوگل به قرن بیست و یکم به عنوان یک دوربین واقعیت مجازی پا خواهد گذاشت.

بزرگ ترین به روز رسانی مربوط به بدنه ی این دوربین می شود که حال ظاهری امروزی تر یافته و به دوربین واقعیت مجازی Oculus Rift شباهت هایی پیدا کرده است. در قسمت جلوی View-Master بخشی سیاه رنگ وجود داشته که کاربر را قادر می سازد تلفن هوشمند خود را در آن قسمت جای دهد؛ همچنین استفاده کنندگان می توانند توسط اپلیکیشنی که برای این منظور توسعه یافته، به تجربه کاربری بهتری با این دستگاه دست یابند که به آن experience reel نیز گفته می شود. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا محیط اطراف خویش را به شکلی سه بعدی بنگرد.

حلقه های مجازی (که از طریق موبایل به نمایش در خواهند آمد) به شکل کامل دسته بندی شده اند و در صورتی که محتوای مورد نیازتان برای کودکان است، می توانید آنها را دانلود نمایید و سپس از View-Master برای تماشای سه بعدی اسلاید ها بهره گیرید.

این گجت اصالتا در سال ۱۹۳۹ معرفی شد و می توان از محصول جدید به عنوان اولین آپدیتش نام برد و در اصل نحوه ی کارش در ۷۵ سال گذشته دستخوش تغییر نشده بود. اگرچه در گذشته نحوه ی کارکرد آن به شکل قابل ملاحظه ای نیز در موارد آموزشی (نظامی و پزشکی) به کار رفته است.

viewmaster630

تجربه ی کلی دستگاه حول محور Cardborad گوگل چرخیده و آن را به دوربین واقعیت مجازی ارزان قیمتی تبدیل می سازد که از یک دستگاه تلفن هوشمند اندرویدی به عنوان قلب تپنده، بهره می گیرد. محصول مورد بحث ۳۰ دلار قیمت داشته و اگر چه از لحاظ تجربه کاربری با Cardborad تقاوت چندانی ندارد، ولی از لحاظ استحکام، مشخصا از یک دوربین واقعین مجازی مقوایی مستحکم تر است.

View-Master جدید در پاییز و ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و همچنین می توان انتظار داشت تا در آن زمان، اپلیکیشن این محصول از پلتفرم iOS نیز پشتیبانی نماید.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.