۰

آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل با پردازنده M2 و پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی شد

بازدید 5401

آیپد پرو ۲۰۲۲، تبلت حرفه‌ای نسل جدید اپل، در دو مدل ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ رونمایی شد. مهم‌ترین تغییر آیپد پرو نسل جدید، بهره‌مندی از پردازنده‌ی پرقدرت M2 است.همان‌طورکه بلومبرگ در گزارشی اختصاصی اعلام کرده بود، اپل بدون برگزاری کنفرانس و صرفاً ازطریق بیانیه‌ای مطبوعاتی نسل جدید آیپد پرو را معرفی کرد. این نخستین بار در حدودا ۱٫۵ سال اخیر است که اپل خانواده‌ی آیپد پرو را به‌روزرسانی می‌کند. آیپد پرو ۲۰۲۲ که در مدل‌های ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ معرفی شده است، از M2 استفاده می‌کند، پردازنده‌ای که پیش‌تر در مک بوک شاهد آن بودیم.، اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید نسل جدید آیپد پرو محصولی همه‌کاره و قابل حمل با قدرت پردازشی بسیار زیاد است و به‌لطف بهره‌مندی از قلم لمسی اپل پنسل، تجربه‌ی لذت‌بخشی به کاربران ارائه می‌دهد. به ادعای اپل، آیپد پرو ۲۰۲۲ پیشرفته‌ترین صفحه‌نمایش را در بین دستگاه‌های قابل حمل دارد و با سیستم صوتی متشکل‌از چهار اسپیکر، تجربه‌ی شنیداری جذابی ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های نسل جدید آیپد پرو بهره‌مندی از پردازنده‌ی M2 است. سیستم-روی-چیپ M2 از واحد هشت هسته‌ای CPU با حداکثر ۱۵ درصد عملکرد بهتر نسبت‌به M1 استفاده می‌کند. این پردازنده نه‌تنها در هسته‌های پرقدرت بلکه در هسته‌های کم‌مصرف خود پیشرفت تجربه کرده است. M2 همچنین واحدی گرافیکی (GPU) با ۱۰ هسته دارد و تا ۳۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل عمل می‌کند. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای M2 می‌تواند ۱۵٫۸ تریلیون عملیات در هر ثانیه پردازش کند (۴۰ درصد بیشتر از M1) تا آیپد پرو به هنگام پردازش وظایف یادگیری ماشین، سریع‌تر از قبل باشد. تراشه‌ی M2 همچنین دارای پهنای باند حافظه‌ی ۱۰۰ گیگابایت‌برثانیه است (۵۰ درصد بیشتر از M1) و از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی یکپارچه پشتیبانی می‌کند. به‌لطف بهره‌مندی از این حافظه‌ی پرسرعت، وظایف مولتی‌تسکینگ در آیپد پرو روان‌تر از همیشه انجام می‌شوند.

بهبود قدرت پردازشی M2 به پردازنده‌ی سیگنال تصویر نیز سرایت کرده است. این پردازنده در کنار دوربین‌های قدرتمند پنل پشتی باعث می‌شوند کاربر بتواند برای اولین بار ویدیوی ProRes ضبط کند و فرایند ترنس‌کد ویدیوهای ProRes را تا سه برابر سریع‌تر انجام دهد.

آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل از قلم لمسی نسل دوم سری اپل پنسل استفاده می‌کند، قلمی که به ادعای اپل تجربه‌ی متفاوتی برای کار با آیپد رقم می‌زند. در نسل جدید آیپد، اپل پنسل در فاصله‌ی ۱۲ میلی‌متری در بالای نمایشگر تشخیص داده می‌شود تا کاربر بتواند پیش‌نمایشی از محل برخورد اپل پنسل و نمایشگر ببیند. در Scribble به محض نزدیک شدن قلم لمسی به صفحه‌نمایش، ناحیه‌ی متن به‌صورت خودکار گسترش پیدا می‌کند تا بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرد. اپل می‌گوید اپلیکیشن‌های متفرقه نیز می‌توانند از این قابلیت اپل پنسل و آیپد پرو بهره بگیرند.براساس اعلام اپل، نسل جدید آیپد پرو توانایی پشتیبانی از Wi-Fi 6E را دارد تا به اینترنت فوق سریع متصل شود. این مشخصه باعث می‌شود سرعت دانلود در آیپد پرو ۲۰۲۲ به ۲٫۴ گیگابیت‌برثانیه برسد، یعنی دو برابر بیشتر از نسل قبل. آیپد پرو کانفیگ‌هایی با پشتیبانی از هر دو نسخه‌ی شبکه‌ی ۵G نیز دارد. اپل می‌گوید آیپد پرو جدید از شبکه‌های ۵G بیشتری در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند.اپل آیپد پرو ۲۰۲۲ را به‌صورت پیش‌فرض با iPadOS 16 دردسترس قرار می‌دهد، سیستم‌عاملی که پیش‌تر در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان معرفی شده بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.