۰

آشنایی با رباتی خستگی‌ناپدیر Bob برای تعقیب فعالیت‌های مشکوک

بازدید 986

باب، با طراحی بدون پا و چشم‌های آرام آبی، به نظر کمی هم با نمک می‌آید؛ اما بهتر است اگر قصد انجام کاری غیر قانونی دارید، نزدیکش نشوید. زیرا پشت این ظاهر ساده، ویژگی‌هایی قرار دارد که با فعالیت‌های مشکوک، اصلاً میانه‌ی خوبی ندارد.

Security Robot

این ربات که در دانشگاه بیرمنگهام انگلستان ساخته شده است، در راهروها و اتاق‌ها می‌گردد و اگر نشانی از جرم یا نشانه‌های خطر آفرین ببیند، مأموران حفاظتی را خبر می‌کند. باب را برای سه هفته به صورت آزمایشی در اختیار شرکت G4S قرار داده‌اند تا ببینند واقعاً قابل اعتماد است یا خیر. او از همه جا فیلم می‌گیرد و هر چیزی را که تشخیص دهد ممکن است باعث خطر شود، به صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند و اطلاعاتش را در اختیار مأموران آموزش‌دیده قرار می‌دهد. همچنین هر بار که گشت می‌زند، اطلاعاتی چون وضعیت درها، محل اشیا و از این قبیل را ذخیره می‌کند و اگر در دور بعدی مرور مسیرها، تغییری مشاهده کند، هشدار می‌دهد. البته مشخص است که فعلاً برنامه‌ای برای جایگزینی این ربات با نیروهای انسانی وجود ندارد.

Bob 1

باب که نمونه‌ی اصلی پروژه‌ای ۱۲٫۲ میلیون دلاری است، می‌تواند خودش را شارژ کند و اگر جایی گیر کرد، درخواست کمک کند. وِرنِر، رباتی دیگری که همراه باب در پروژه‌ای مشترک قرار دارد، قرار است به زودی به خانه‌ای در اتریش فرستاده شود تا علاوه بر انجام وظایف امنیتی، با افراد خانه نیز بازی و سرشان را گرم کند.

منبع

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.