۰

کمپانی گوگل را بیشتر بشناسید

بازدید 1088

شرکت گوگل را باید بیش از هر چیز یک شرکت تبلیغاتی دانست از آنجا که نزدیک ۹۵ درصد درآمد این شرکت از راه تبلیغات کسب می شود این شرکت علاوه بر فعالیت گسترده در این زمینه با خرید امتیاز چندین شرکت و نرم افزار و حتی وب سایت یکی از سرمایه گذاران اصلی در زمینه های مرتبط با وب و نرم افزار نیز می باشد.

از جمله معروف ترین امتیازاتی که شرکت گوگل اقدام به خرید آنها نموده است می توان به نرم افزار اندروید چیزی در حدود ۵۰ میلیون دلار ، یوتیوب در حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار ، دابل کلیک در حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار و در نهایت شرکت تولید کننده موبایل موتورولا ذر حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اشاره کرد.

این شرکت بر سه اصل ” شما می‌توانید بدون شرارت پول به دست آورید. “، ” شما می‌توانید بدون کت و شلوار جدی باشید ” و ” کار کردن باید چالش‌انگیز و چالش باید شوخی و سرگرمی باشد ” استوار است از این رو محیط کاری در شرکت گوگل اصلا شباهتی با محیط های خشک و رسمی شرکت های دیگر ندارد و شما این امر را از همان لحظه ورود به روشنی و وضوح احساس می کنید سالن ورودی آن مجهز به یک پیانو، تعدادی سرور قدیمی، و نتایج تحقیقاتی یک پروژه برروی دیوار است. تالار ورودی آنجا مملو از توپ‌های ورزشی و دوچرخه‌ها است. هر کارمندی می‌تواند وارد قسمت تفریحی شرکت شود که دارای ماشین پایی، رختکن، لباسشویی و خشک‌ کن، اتاق ماساژ، بازی‌های ویدئویی، فوتبال دستی، پیانو، میز بیلیارد و پینگ‌ پنگ است. علاوه بر اتاق تفریح، در آن اتاق‌هایی دارای غذا و نوشیدنی نیز وجود دارد.
هدف اساسی شرکت گوگل در نام این شرکت نهفته است نامی که بر گرفته از کلمه گوگول به معنی ” یک عدد یک و صد عدد صفر در مقابل ” آن است. هدف اصلی این شرکت شاید رسیدن به حجم بسیار بالایی از اطلاعات در دنیای وب باشد.

تاریخچه :

گوگل در ابتدا یک پروژه تحقیقاتی دو دانشجوی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به نام های لری پیج و سرگئی برین بود. این پروژه در سال ۱۹۹۷ با ثبت دامنه Google.com به مرحله اجرا در آمد. چندی بعد در سال ۱۹۹۸ اولین دفتر شرکت گوگل کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.
محصولات :
از جمله محصولا ت این شرکت در ضمینه وب می توان به موتور جستجوی گوگل ، سرویس رایگان ایمیل با نام جی میل که نسخه آزمایشی جی میل ابتدا در سال ۲۰۰۴ اجرا شد و تا سال ۲۰۰۷ به طور عمومی مورد استفاده قرار نگرفت از جمله نرم افزار های برجسته تولیدی این شرکت نیز می توان به سیستم عامل اندروید ، سیستم عامل کروم و مرورگر کروم اشاره کرد. این شرکت در ضمینه شبکه های اجتماعی نیز فعالیت بسیاری داشته که آخرین تلاش آنها یعنی گوگل پلاس در حال رقابت با فیسبوک می باشد همچنین چندین وب سایت و محصول مربوط به وب قابل بحث این شرکت گوگل ارت و یوتیوب می باشند که پیش از اینکه این شرکت امتیاز یوتیوب را خریداری نماید سرویس مشابه دیگری را با نام گوگل ویدئو ارائه می داد که بعد از خریداری امتیاز یوتیوب این سرویس بر روی گوگل مسدود شد.
موتور جستجو گوگل تمامی رقابای خود را تا کنون کنار زده است.
از جمله فعالیت های دیگر گوگل که به نحوی فعالیت جانبی محصوب می شوند می توان به برگزاری مسابقات متعدد از جمله برنامه نویسی و طراحی لوگوی گوگل اشاره کرد و همچنین شرکت در پروژه های فناوری پزشکی ، انرژی و ترابری از دیگر موارد فعالیت این شرکت می باشد. تنها ایرادی که به این شرکت در تمامی مدت فعالیتش می توانست وارد شود عدم رعایت حریم شخصی کاربران و عدم امنیت داده های مربوط به کاربران است که هنوز هم به خودی خود اثبات نشده است.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.