۰

نسخه جدید وردپرس منتشر شد

بازدید 1045

سلام دوستان!مدتی پیش نسخه ی بتا وردپرس ۳.۹ منتشر شد.در این پست امکاناتی که با نسخه ۳.۹ همراه وردپرس شده رو به شما نشان میدهیم.البته وردپرس در نسخه بتا قرار داره و ممکنه در نسخه ی نهایی تغییراتی وجود داشت باشه و بعضی از این امکانات رو نداشته باشه.
پیش نمایش برای ابزارک ها (witget)

در وردپرس ۳.۹ شما قادر هستید پیش نمایشی از ابزارک ها داشته باشید.با این امکان برای ویرایش تغییرات یه ابزارک یا تست کردن یه ابزارک,دیگه نیاز نیست دائما تغییرات رو روی خود سایت(جایی که کاربرامون میبینند)بدیم! در قسمت سفارشی سازی قالب (theme Customizer),ابزاری برای سفارشی سازی ابزارک موجوده که ما می تونیم تفییرات دلخواهمون رو همانجا اعمال کنیم و نتیجه رو تست کنیم.
البته هنوز هم صفحه ی قدیمی کار با ابزارک ها وجود داره تا کسانی که با صفحه ی قدیمی راحت هستند مشکلی نداشته باشند.استفاده از ابزارک ها امکانات زیادی رو به قالب ما میده و حالا ما میتونیم با خیال راحت این امکانات رو تغییر و سفارشی سازی کنیم,تست کنیم و بعد تازه روی سایت اصلی قرار بدیم!
امکان ایجاد لیست برای پخش صوتی/تصویری

امکان جالب دیگه ای که به وردپرس اضافه شده,امکان ایجاد لیست برای پخش آهنگ یا ویدیو (شبیه گالری تصاویر) است.برای استفاده از این امکان میتونید در قسمت ”افزودن پرونده چندرسانه ای” از گزینه های لیست پخش(play list) استفاد کنید.وردپرس تلاش کرده تا بتونه امکان استفاده از اطلاعات البوم ها و کاور البوم و… رو برای لیست پخش آماده کنه,گرچه این امکانات برای همه نیاز نیست ولی برای سایت های دانلود آهنگ و فیلم و سایت های مرتبط با موسیقی و رادیو های اینترنتی فوق العاده کاربردیه.
ویرایشگر متن TinyMCE بهتر از همیشه

وردپرس از یک نرم افزار متن باز (Open source) به نام TinyMCE برای ویرایش متن استفاده می کند.جدیدا این نرم افزار بروزرسانی شده و این بروزرسانی در وردپرس ۳.۹ نیز اعمال میشه.یکی از قابلیت هایی که به این نرم افزار اضافه شده امکان دیدن پیش نمایش گالری تصاویر هست.زمانی که شما دارید یه گالری در نوشته خودتون ایجاد میکنید می توانید همانجا پیش نمایشی زنده از گالری رو ببینید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.