۰

اسپارتان ، مرورگر جدید مایکروسافت که جانشین اینترنت اکسپلورر خواهد شد

بازدید 1246

microsoft-spartan-620x330

آیا تا به حال به نقش مرورگر ها در ایجاد علاقه برای استفاده از یک سیستم عامل دقت کرده اید؟ یک مرورگر آنقدر می تواند مهم باشد که کاربر از استفاده از سیستم عامل مورد نظر یا زده شده و یا عاشق آن گردد. آیا در اطراف خود کسانی را می شناسید که از کروم و فایرفاکس استفاده نکنند؟ و حال خود شما رغبتی برای استفاده از مرورگر جنجالی اینترنت اکسپلورر را دارید؟

بله Internet Explorer ! مرورگری محبوب و دیفالت مایکروسافت که زمانی، کلید طلایی ورود همه ما به اینترنت بود و اکنون به خاطر کش و قوس ها و اختلالاتی که در آن پیش آمد به کابوسی برای کاربران تبدیل شد. هرچند که مایکروسافت تلاش کرد در نسخه جدید آن یعی نسخه ۱۱ برای کاربران قابلیت هایی در حد کروم و فایرفاکس عرضه کند اما باز هم خاطرات تلخ نمی گذارد آن ها به سراغ این مرورگر بروند.

اکنون شرکت مایکروسافت در صدد است تا مرورگری جدید برای ویندوز ۱۰ خود عرضه کند که نام رمزی آن اجالتا اسپارتان (Spartan) می باشد. این مرورگر به نیرومندی کروم و فایرفاکس بوده با این تفاوت که به جای WebKit، از موتور Chakra JavaScript و Trident استفاده خواهد کرد. پیش از این شایعه شده بود که اسپارتان به عنوان نسخه دوازدهم اینترنت اکسپلورر قرار است عرضه گردد حال آنکه این مرورگر قرار است محصولی کاملا جدید و قدمی نو برای مایکروسافت در خط تولید مرورگر تحت وب باشد که شاید همراه ویندوز ۱۰ و به عنوان یک مرورگر پیش فرض برای ویندوزهای بعدی عرضه گردد.

از آنجایی که ویندوز ۱۰ با نیت ایجاد تحولی عظیم و تکمیل ادامه راه ویندوز ۸ قرار است وارد بازار گردد پس باید مروگری داشته باشد که به آن بیاید و همه جوره از ایکس باکس گرفته تا گوشی موبایل و تبلت همه را به طور بهینه پشتیبانی نماید. نظر شما چیست؟ آیا این مرورگر جدید خواهد توانست رقیبی برای برترین مروگرها باشد؟ و یا اینکه اسپارتان به عنوان یک مرورگر پیش فرض جای اینترنت اکسپلورر را خواهد گرفت یا خیر؟ فکر میکنید خود شما روزی فایر فاکس و کروم را کنار گذاشته و عاشق اسپارتان شوید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : crn

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.