۰

چطور از گرم‌شدن گوشی اندرویدی جلوگیری کنیم

بازدید 1605

گاهی گوشی‌ها بیش از حد گرم می‌شوند. اما آیا این بیش‌گرمایی خود به خود رخ می‌دهد یا آنکه پای برنامه‌هایی در پس‌زمینه در میان است که از آنها خبر نداریم؟ شاید بیش از حد با گوشی برنامه‌های بازی را اجرا می‌کنیم یا هوا خیلی گرم است.واقعیت این است که علت‌یابی گرم‌شدن بیش از حد گوشی دشوار است.گوشی وقتی بیش از حد گرم شود، دچار کندی می‌شود یا برای آنکه خنک شود خود به خود خاموش می‌شود. برای مقابله با این پدیده باید با دلایل مختلف آن آشنا بود.

گوشی اندرویدی

دلایل آشکار

 استفاده‌ بیش از حد یا وصل ماندن بیش از حد به بلندگوی بلوتوثی می‌تواند از دلایل آشکار گرم‌شدن بیش از حد گوشی باشد. می‌توان بر اساس پیام‌های خطا به جست‌وجو در گوگل هم دست زد یا حتی از برنامه‌هایی هم کمک گرفت.تقریبا همیشه با برخی دلایل آشنا برای بیش‌گرمایی تلفن نیز برخورد می‌کنیم. برای مثال، روشنایی نمایشگر خیلی زیاد است یا گوشی مدت زیادی به وای‌فای وصل بوده است. دلیل دیگری که می‌شنویم این است که با گوشی نباید خیلی بازی کرد، گوشی که پلی‌استیشن نیست.

دوربین‌بازی بیش از حد

اگر گوشی نیرومندی مانند اکسپریا زد۵ شرکت سونی را هم داشته باشیم، وقتی به مدت طولانی با آن فیلم‌برداری کنیم داغ می‌شود و چه‌بسا پیغام هشداری هم نمایان شود. اگر گوشی غلاف چرمی داشته باشد و در معرض نور مستقیم خورشید هم باشد که این حالت تشدید می‌شود.

اگر دوربین را روی بالاترین کیفیت تنظیم کنیم و ۲۰ دقیقه فیلم‌برداری کنیم، داغ شدن گوشی و دریافت پیام هشدار به‌هیچ‌وجه تعجبی ندارد، بنابراین موقعیت کاربری گوشی و میزان بالا بودن تنظیمات آن هم در کنار گزینه‌های اتصال، بالا بودن روشنایی نمایشگر و طولانی بازی کردن در دمای گوشی اهمیت دارد.

از ویروس‌ها غافل نباید بود

بدافزارهایی که درون افزاره‌های اندرویدی جا خوش می‌کنند، باعث داغ‌شدن می‌شوند. بدافزارسازان دنبال داده‌های کاربران هستند و سلامت افزاره‌های کاربران برایشان اهمیتی ندارد. بارگذاری برنامه از منابع ناشناخته غالبا باعث آلوده‌شدن افزاره‌ها به انواع بدافزارها می‌شود.

جلدهای خفقان‌آور

جلد گوشی از جمله عواملی است که بسیاری از کاربران به آن توجه ندارند. اغلب جلدها پلاستیکی هستند یا پلاستیک زیادی در آنها به‌کار رفته است، اما جلدهای چرمی نیز همین مشکل را دارند چون گوشی از فضای بیرون مجزا می‌شود، به‌طوری که گرما در اطراف آن جمع می‌شود

اما وقتی گوشی گرم می‌شود باید گرما را از خود به بیرون بتاباند و جلدهای عایق از این کار جلوگیری می‌کنند.

اما راه‌حل‌ها نیز چندان کارساز نیستند. می‌توان گوشی را از جلد بیرون آورد، اما خیلی‌ها این کار را دوست ندارند چون نمی‌خواهند گوشی دچار خش شود، بنابراین خیلی زود جلد را سرجایش برمی‌گردانند.

سر زدن به باتری و سیم شارژر

اگر گوشی قدیمی باشد و آن را به‌طور مداوم بیش از حد شارژ کنیم داغ می‌شود (باتری را باید به‌طور مرتب ۸۰ تا ۹ درصد شارژ کرد که عمر آن افزایش یابد. باتری را هرگز نباید ۱۰۰ درصد شارژ کرد).البته سیم شارژر را هم باید بازدید کرد. گوشی نباید هنگام شارژ شدن داغ شود، وگرنه باتری آن خراب است (که تعویض آن برای گوشی‌های امروزی مشکل‌ساز است) یا سیم شارژر کیفیت خوبی ندارد که باید تعویض شود.

آیا وای‌فای مشکل‌ساز است؟

استفاده‌ بیش از حد از وای‌فای می‌تواند موجب داغ‌شدن گوشی تلفن همراه شود، به‌خصوص گوشی‌های اندرویدی در برابر برنامه‌هایی که در پس‌زمینه کار می‌کنند و منابعی مانند سی‌پی‌یو، وای‌فای یا اینترنت همراه را مصرف می‌کنند آسیب‌پذیر هستند. چنین برنامه‌هایی می‌توانند گوشی را بیش از حد گرم کنند.برنامه‌هایی هستند که می‌توانند این برنامه‌های منبع‌خوار را شناسایی و متوقف کنند و نگذارند گوشی داغ شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.