۰

بزرگان نرم افزار در جهان؛ شرکت نت سوئیت

بازدید 1295

شرکت نت‌‌ سوئیت (NetSuite) یکی از مطرح ترین فروشندگان نرم افزارها و برنامه های سازمانی و شرکتی مبتنی بر پردازش ابری برای شرکت‌های متوسط است. عمده محصولات این شرکت از طریق سیستمی ارائه می شود که اصطلاحاً بدان «نرم افزار به مثابه خدمات» (Software-as-a-Service) گفته می شود.

netsuite-logo

«نرم افزار به مثابه خدمات» الگو و روش جدیدی برای تحویل نرم افزارها و برنامه های کاربردی به مشتریان است که در آن مشتریان از طریق فناوری های پردازش ابری و با استفاده از یک مرورگر اینترنتی به نرم افزار و داده های مربوط به آن دسترسی پیدا می کنند و لازم نیست نرم افزار مورد نیاز خود را مثل یک کالا بخرند و آن را بر روی رایانه های خود نصب کنند. هم اکنون اکثر نرم افزارهای سازمانی از قبیل برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت محتوا (CMS)، برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت منابع سازمانی (HRM) و غیره از طریق این سیستم تحویل سازمان ها و شرکت های کاربر می شود.

هم اکنون ده هزار سازمان و شرکت مختلف از محصولات نت سوئیت استفاده می کنند. این نرم افزارها شرکت نت سوئیت را وارد بازاری کرده است که بیش از ۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

تاریخچه

این شرکت در بدو تاسیس NetLedger نام داشت. ایوان گلدبرگ که هم اکنون رئیس کنونی و یک از متصدیان اصلی بخش فناوری این شرکت است، آن را در سال ۱۹۹۸ و با حمایت های مالی لاورنس جی الیسون، موسس و یکی از مدیران اجرایی شرکت اوراکل راه اندازی کرد. الیسون هم اکنون بزرگترین سهامدار این شرکت است. البته شرکت های StarVest Partners و UBS PaineWebber نیز در تاسیس آن سرمایه گذاری هایی انجام دادند.

پس از مدتی نام این شرکت به Oracle Small Business Suite و پس از آن به NetSuite تغییر یافت. در دسامبر سال ۲۰۰۷ برای پس از اینکه اولین عرضه عمومی سهام این شرکت در بورس صورت گرفت، نت سوئیت کار خود به عنوان یک شرکت تجاری مستقل را رسماً از سر گرفت.

موفقیت‌های نت سوئیت

این شرکت هم اکنون حدود ۱۲۰۰ نیروی متخصص را در استخدام خود دارد. دفتر مرکزی آن در سیلیکون ولی آمریکا است و دفاتر و شعبه های مختلفی هم در شهرهای کالیفرنیا، کلورادو، بوستون و ماساچوست آمریکا، تورنتوی کانادا، جمهوری چک، بریتانیا، فیلیپین، ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا ایجاد کرده است.

رتبه بندی های شرکت پژوهشی گارتنر نشان می دهد که

نت سوئیت در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در میان ۱۰ شرکت عرضه کننده راهکارهای مدیریتی و مالی در آمریکای شمالی شتابنده‌ترین رشد را داشته است.

. بنا بر اعلام گارتنر، شرکت نت سوئیت در سال ۲۰۱۰ نیز بیشترین رشد را در زمینه سیستم های مدیریت مالی در استرالیا و بریتانیا داشته است.

انجمن صنعت نرم افزار و اطلاعات (SIIA) نرم افزار NetSuite را به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت مالی در سال ۲۰۱۱ شناخت. شرکت نت سوئیت در سال گذشته نیز سه جایزه دیگر از این انجمن دریافت کرده بود. یکی به خاطر نرم افزار NetSuite OneWorld که بهترین سیستم نرم افزاری تجاری شناخته شد. البته همین محصول در سال ۲۰۰۹ نیز به عنوان بهترین نرم افزار از نظر رضایتمندی مشتریان شناخت شده بود. دیگری برای نرم افزار NetSuite SuiteCloud که بهترین راهکار زیرساخت پردازش ابری در سال ۲۰۱۰ نام گرفت و بالاخره نرم افزار NetSuite CRM+ این شرکت که به عنوان بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری معرفی شد.

نرم افزارهای این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز جایزه بهترین محصولات مبتنی بر پردازش ابری در لندن را نیز از آن خود کرد.

رقیبان نت سوئیت

شرکت نت سوئیت هم اکنون طیف نسبتاً گسترده ای از نرم افزارهای سازمانی و شرکتی مثل برنامه مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه ریزی منابع سازمانی را ارائه می کند. در تولید این محصولات رقبای سرسختی مثل SAP و SalesForce.com دارد. شرکت Zoho را هم باید یکی از رقبای نت سوئیت در زمینه کسب و کارهای کوچک به شمار آورد.

این شرکت راهکارهای نرم افزاری زیادی برای صنایع رسانه ای، چاپ و نشر، کارخانه های تولیدی، شرکت های تولید کننده نرم افزار و توزیع کنندگان و کلی فروشان ارائه می کند. محصولات این شرکت در این حوزه از بازار نیز با اتوماسیون خدمات حرفه ای مایکروسافت (PSA) و نرم افزار AppExchange شرکت SalesForce رقابت می کنند.

از نظر سیستم تحویل محصولات با فناوری پردازش ابری نیز شرکت های Sage و مایکروسافت رقبای اصلی نت سوئیت هستند. از نظر قیمت نیز محصولات این شرکت همانند محصولات شرکت های SAP، Salesforce و Rightnow است. ولی گفته می شود محصولات مایکروسافت و اوراکل در زمینه مدیریت منابع سازمانی ارزان‌تر از دیگر محصولات است. محصولات این شرکت هم اکنون به ۱۷ زبان و در ۴۲ کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

نت سوئیت در وب سایت خود بر روی اینترنت از شرکت هایی نظیر اپل، آی بی اِم، فوجیتسو، دِل و غیره به عنوان شرکای استراتژیک خود نام برده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.