۰

ترکیب دو تکنولوژی مختلف صفحه نمایش در تبلت کم مصرف شارپ

بازدید 992

شارپ، تبلتی جدید را معرفی کرده که دو تکنولوژی جالب صفحه نمایش را با هم ترکیب می کند. صفحه نمایش IGZO ساخته خود شارپ و تکنولوژی Mirasol کوالکام که با عنوان MEMS نیز از آن یاد می شود. با ترکیب این دو تکنولوژی، این تبلت، اولین در نوع خودش خواهد بود. کمپانی ژاپنی شارپ، نقشه های خود را در کنفرانسی خبری آشکار ساخته، اما نام یا تاریخ عرضه ای برای این دستگاه تعیین نکرده است.

sharp-header-v2-640x0

پنل های IGZO، برای مصرف کم انرژی معروف هستند و به گفته شارپ، این پنل ها نسبت به صفحه نمایش های معمول، حدود ۱۰ برابر مصرف انرژی کم تری دارند. به لطف طراحی منحصر به فردشان، این نوع صفحه نمایش بسیار حساس بوده و تصاویری با دقت و کیفیت بالا نمایش می دهد. پنل های IGZO همچنین برای هماهنگی کامل با تکنولوژی MEMS توسعه داده شده اند؛ می توان گفت این دو تکنولوژی یکدیگر را تکمیل می کنند.

تکنولوژی MEMS در صفحه نمایش های کم مصرف Mirasol، ساخت کوالکام نیز گنجانده شده اند. شارپ نیز درباره سیستم ذخیره انرژی غیرمعمول این تبلت صحبت هایی کرده؛ با استفاده از این قابلیت، امکان عوض کردن میزان مصرف انرژی صفحه نمایش، با انتخاب یکی از حالات پایه، حالت کم مصرف و تک رنگ، و حالت رنگی و با کیفیت وجود دارد. این سیستم، امکانات بیشتری نسبت به تلفن های هوشمند دیگر در اختیار کاربر می گذارد.

صفحه نمایش این تبلت ساخت شارپ، آن از بقیه تبلت های موجود در بازار متمایز می کند، اما دیگر ویژگی ها به هیچ وجه اینطور نیستند. صفحه نمایش ۷ اینچی آن از کیفیتی معادل ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی بهره برده و یک پردازنده چهار هسته ای و قدیمی Snapdragon 800 قلب تنپنده آن است. از دیگر ویژگی های آن می توان به اندروید ۴.۴ کیت کت و قابلیت اتصال به ۴G LTE اشاره کرد. مانند بسیاری از دستگاه های دیگر موجود در بازار، تبلت مذکور نیز از دو دوربین در جلو و عقب استفاده می کند و با استاندارد های IPX5 و IPX7، ضد آب شده است.

انتظار می رود این تبلت ۷ اینچی، نیمه اول سال ۲۰۱۵ به راه خود را به بازار های فروش باز کند. با اینکه تلفن هوشمند بدون حاشیه صفحه نمایش و کریستالی شارپ اخیرا در ایالات متحده عرضه شده، مطمئن نیستیم این دستگاه خارج از ژاپن به فروش برسد.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.