۰

لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های HP Streamدستگاه‌های مقرون به صرفه‌ی ویندوزی

بازدید 1070

کمپانی اچ‌پی، رده‌ی جدیدی از تبلت‌ها و نوت‌بوک‌های ویندوزی را منتشر کرده است. این دستگاه‌ها که تماما حامل نام Stream بوده، دارای برچسب قیمتی پایین و اقتصادی هستند و با گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری همراه شده‌اند، ویژگی که به وسیله‌ی آن کمپانی اچ‌پی قصد رقابت با بازار کروم‌بوک‌ها را دارد.

hp-stream-laptops-tablets-2

تبلت‌های Stream 7 و Stream 8 دو مدل کاملا مقرون به صرفه هستند که به اجرای نسخه‌ی کامل ویندوز ۸٫۱ می‌پردازند. اچ‌پی هنوز جزئیات دقیق این دستگاه‌ها را اعلام نکرده، اما می‌دانیم که منبع قدرت آنها پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل بوده و دارای نمایشگرهای HD در خود می‌باشند.

جالب‌تر از سخت‌افزارهای داخلی استفاده شده در این دو مدل، افزودنی‌ها و هدایایی‌ست که کمپانی سازنده برای خریداران در نظر گرفته است. با انتخاب یکی از این تبلت‌ها می‌توانید به یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان OneDrive و ۶۰ دقیقه استفاده از سرویس اسکایپ دسترسی داشته باشید که این هدایا برای مدت یک سال اعتبار دارند. انواع ۴G از این تبلت‌ها نیز موجود است و با خرید آنها می‌توانید تا پایان عمر دستگاهتان از ۲۰۰ مگابایت دیتا در ماه استفاده کرده بدون اینکه قرارداد سالانه‌ای داشته باشید.

hp-stream-laptops-tablets-0

اگرچه تبلت‌های جدید محصولات مقرون به صرفه‌ی ویندوزی به شمار می‌روند، اما این دو لپ‌تاپ Stream 11.6 و Stream 13.3 هستند که در صدر لیست محصولات برتر ارزان‌قیمت اچ‌پی قرار می‌گیرند. نوت‌بوک‌های جدید با قیمت بسیار پایین خود قابلیت غلبه بر کروم‌بوک‌ها را داشته و دارای همان شکل و توانایی‌های مورد انتظار از این نوع سیستم‌ها هستند.

لپ‌تاپ‌های Stream درواقع Chromebook 11 اچ‌پی را به ذهن می‌آورند و مانند این سیستم دارای طراحی بدون فن و کیبوردهای سبک جزیره‌ای (island-style) هستند. مانند تبلت‌ها، در نوت‌بوک‌ها هم کاربران مالک یک ترابایت فضای رایگان OneDrive در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی فلش داخلی و همچنین کارت هدیه‌ی ۲۵ دلاری جهت استفاده از ویندوزاستور خواهند بود.

stream-13.3

اگر ظاهر این نوت‌بوک‌های جدید را همانند کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت می‌دانید، پس باید این را هم بدانید که نباید انتظار عملکرد بالایی را از آنها داشت. با این حال گفته شده که تراشه‌ی دوهسته‌ای Celeron موجود در این نوت‌بوک‌ها به اندازه‌ی کافی پرسرعت برای اجرای محاسبات معمولی است و نمایشگرهای HD (بخوانید ۷۶۸p) آنها نیز در این رنج قیمت مناسب به نظر می‌رسد.

این نوت‌بوک‌ها در رنگ‌های صورتی یا آبی در دسترس هستند. اچ‌پی زمان اجرای ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه را برای مدل ۱۳٫۳ اینچی و زمان بهتر ۸ ساعت و ۱۵ دقیقه را برای مدل ۱۱٫۶ اینچی اعلام کرده است.

stream-11

لپ‌تاپ‌های جدید به مدل قبلا اعلام شده‌ی ۳۰۰ دلاری Stream 14 notebook خواهند پیوست که ارائه‌ی دهنده‌ی یک پانل ۱۴ اینچی ۱,۳۶۶×۷۶۸ پیکسل، دو گیگابایت رم بوده و به تراشه‌ی چهار هسته‌ای AMD A4 مجهز است. این سیستم بزرگ‌تر دارنده‌ی میزان ظرفیت کمتر ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری است، اما این فضا را برای مدت بیشتر دو سال در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

قیمت‌ تبلت‌های Stream 7 و Stream 8 به ترتیب از ۱۰۰ و ۱۵۰ دلار آغاز شده، در حالی که نوت‌بوک‌های ۱۱٫۶ و ۱۳٫۳ اینچی حاصل مشارکت مایکروسافت و اچ‌پی با قیمت‌های ۲۰۰ و ۲۳۰ دلار همراه هستند. می‌توانید مدل ۱۳٫۳ اینچی را با یک صفحه‌نمایش لمسی خریداری کنید، البته هنوز قیمت این گزینه‌ی اختیاری اعلام نشده است. عرضه‌ی تمامی این محصولات از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.