۰

سرعت اینترنت بالنی گوگل به ۱۷۰ مگابیت بر ثانیه (LTE) رسید

بازدید 1286

حتما تا به حال نام پروژه لون (Project Loon) به گوش تان رسیده. تقریبا یک سال از زمانی که گوگل اعلام کرد به دنبال ارائه اینترنت با استفاده از یک لشگر بالن سرگردان بر فراز آسمان است می گذرد.تا الآن این پروژه که زیر نظر تیم Google X اداره می شود، چندین بار شاهد افزایش سرعت بوده و در حالی وارد سال دوم می شود که گوگل از تبدیل شدنش به یک تامین کننده بزرگ اینترنت در جهان بیش از قبل مطمئن است.

google-project-loon-630x468

بالن های گوگل این روزها ۱۰ برابر اولین پروازشان سرعت و دوام پرواز دارند. طبق گفته این شرکت به وبسایت وایرد، در مقطع فعلی احتمال اینکه پروژه لون به واقعیتی فراگیر در دنیا تبدیل شود، بیش از ۵۰٪ است و سعت نیز دیگر محل خنده نیست؛ حالا بالن های گوگل قادر به ارائه سرعت ۱۷۶ مگابیت بر ثانیه به زمین، و ۴۰ مگابیت بر ثانیه به دستگاه های موبایل هستند.البته رسیدن به این سرعت کار آسانی نبوده و گوگل هنوز نیازمند بهبودهایی است اما با فرستادن همزمان ۱۰۰ بالن به آسمان و افزایش طول مدت پروازشان به ۱۰۰ روز، چنین سرعت فوق العاده ای به دست آمده و هدف بعدی، فرستادن صدها بالن برای چرخش به دور زمین است تا کاربران قادر به اتصال به سرویس، برقراری تماس تلفنی و آنلاین شدن توسط آنتن های ثابت خانگی یا دستگاه های موبایل شوند.

گوگل می گوید پروژه لون اینترنت را حتی به نقاط کور آزاردهنده نیز خواهد آورد و این غیر از کشورهای توسعه یافته و شهرهای اصلی بزرگ است که هزینه بیشتری از آنها دریافت خواهد شد.چه زمانی این پروژه از فاز تجربی به تجاری می رسد؟ گوگل زمان دقیقی اعلام نکرده ولی می گوید شروع برنامه آزمایشی در آینده نزدیک، دور از ذهن نیست.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.