۰

گوگل کست به جنگ AirPlay اپل می رود

بازدید 967

Helios_3_5_7.0.0.0

امروز گوگل اعلام کرد کروم کست برای این شرکت موفقیتی قابل توجه محسوب می شود و این ابزار هم اکنون در ۲۷ کشور دنیا به صورت رسمی عرضه و کاربران می توانند از خدمات مبتنی بر آن بهره بگیرند.حالا گوگل تکنولوژی مشابهی را برای سرویس های استریم صوتی و از طریق گوگل کست برای صدا (Google Cast for audio) و اسپیکرهای مبتنی بر گوگل کست معرفی کرده است.

این تکنولوژی یعنی Google Cast for Audio کاربران را قادر می سازد موسیقی و یا صوت را از طریق تعدادی از اپلیکیشن ها و سرویس های برگزیده همانند Rdio، NPR One، Google Play Music و… به صورت وایرلس بر روی اسپیکرها، ساوند بارها و رسیورهایی که اصطلاحاً Google Cast-Ready هستند و از بهار امسال رسماً وارد بازار خواهند شد استریم نمایند.

نکته ی قابل توجه در اینجاست در میان فهرست سرویس ها و اپ هایی که اعلام گشته توسط گوگل کست برای صدا پشتیبانی می شوند نام مهم ترین و پرطرفدارترین سرویس پخش موسیقی آنلاین، موسوم به اسپاتیفای دیده نمی شود.

گوگل اعلام کرده است برای ارائه ی اولین سری محصولات صوتی که از گوگل کست پشتیبانی به عمل می آورند با کمپانی های سونی، ال جی، HEOS و Denon (تصویر بالا متعلق به محصول همین شرکت است) وارد همکاری شده و اولین اسپیکرها و ساوند بارهایی Google Cast-Ready توسط همین برندها عرضه خواهند شد. البته گفته شده است در طول سال شرکت های دیگری نیز به تولید محصولات دارای پشتیبانی از گوگل کست خواهند پرداخت.

اکنون و با انتشار این خبر به نظر می آید گوگل قصد دارد رسماً تکنولوژی AirPlay‌ اپل را زمین گیر کند و به شکلی جدی به رقابت با آن و محصولات مرتبطش بپردازد. البته خبر خوب برای کاربران این است که سونی و Denon از همین الان اعلام کرده اند برخی محصولات آتی آنها از هر دو تکنولوژی ایر پلی و گوگل کست پشتیبانی خواهد نمود.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در اینجا  مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.