۰

کفش Boogio همه چیز را در مورد پایتان به شما می‌گوید

بازدید 1118

به نظر می‌رسد فناوری روز به روز در زمینه ی حفظ تناسب اندام بیشتر به ردگیری و تعقیب رفتارها و اثرات تحرک بر سلامت اندام‌ها می‌پردازد. یکی از محصولاتی که اخیرا در این زمینه معرفی شده است، Boogio نام دارد که برای ردگیری حرکات و نیروهای وارد بر پا طراحی شده است.

7e39f38e08b827d4ab7bc404af6d36e5_XL

در اصل Boogio دو ابزار مجزا است که به صورت یکجا در کفش های کاربر قرار می‌گیرند. با استفاده از این ابزار می‌توان نیروها و محل اعمال آن‌ها را در کفش کاربر را به دقت تعیین کرد و این اطلاعات را به تلفن هوشمند او ارسال کرد. نکته ی مهمی که در طراحی این ابزار در نظر گرفته شده است نازکی آن است که کاربر هیچ احساسی از حضور آن در کفش را نخواهد داشت؛ با ضخامتی در حد یک برگه ی کاغذ می‌توان آن را یکی از نازک ترین گجت‌های پوشیدنی دانست. قطعه‌ی بلوتوث نیز در کناره‌های کفش قرار گرفته است تا ارسال اطلاعات به خوبی صورت گیرد.

به گفته ی ازمایشگاه REFLEX کفش Boogio قادر است با دقت تفکیکی معادل ۶۰۰٫۰۰۰ لایه فشار، کوچکترین فشار‌ها را احساس کرده و حرکات را به صورت سه بعدی ثبت کند. یکی از کاربردهای این فناوری برای انجام بازی‌ها است. با هماهنگ کردن این کفش با دنیای مجازی می‌توان بازی های بسیاری را به کمک آن طراحی کرد تا بازی‌خورها هم کمی از نخوت و یکجا نشینی در آیند! این ابزار همچنین می‌تواند در زمینه‌های پزشکی و سلامت نیز کاربردهای فراوانی داشته باشد، برای مثال می‌توان از آن برای بررسی بازخوردهای حین بازیابی آسیب دیدگان استفاده کرد، بررسی عملکرد ورزشکاران حرفه ای نیز جزیی مهم و اساسی از کاربردهای این ابزار به شمار می‌آید. تیم طراح حتی از رابط کاربری خم شدن به چپ یا راست برای تغییر اسلاید‌ها در زمان ارائه ی مطالب نیز سخن گفته اند که در نوع خود جالب به نظر می‌آید.

هم اکنون آزمایشگاه REFLEX کفش Boogio را به قیمت ۱۸۹ دلار پیش فروش می‌کند، البته کفش های فعلی تنها نسخه ی بتا هستند و این محصول به صورت یک بسته حاوی شارژر، کفش‌ها و برد اصلی که تا اواخر سال ۲۰۱۴ در اختیار سفارش دهندگان خواهد گرفت، ارائه خواهند شد.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.