۰

پلی استیشن بیست ساله شد

بازدید 1175

سوم دسامبر سال ۱۹۹۴، پلی استیشن در کشور ژاپن متولد شد. این کنسول یک وسیله بازی جدید بود که نه توسط نینتندو تولید شده بود و نه سگا. سونی اولین گام خود را در زمینه تولید بازی های ویدیویی برداشت که شروعی بود بر دورانی پر مخاطره و افت و خیز. پس از ۲۰ سال، حالا برند پلی استیشن به جایگاهی رسیده که یکی از بزرگ ترین و سودآورترین تجارت های کمپانی به حساب می آید.در ادامه مطلب مرور کوتاهی خواهیم داشت بر تاریخ و البته مراسم سونی در ژاپن و معرفی طراحی خاص پلی استیشن ۴ به مناسبت بیست سالگی این برند محبوب و دوست داشتنی.

اولین پلی استیشن اواخر سال ۹۴ به بازار ژاپن راه یافت و سریعا شهرت پیدا کرد. سونی باید به فکر بازار جهانی هم می بود و نتیجه آن شد که ۹ ماه بعد، PlayStation به آمریکا و اروپا آمد و پس از آن کم کم به شناختی فرامنطقه ای رسید.پس از PlayStation نوبت به PSone رسید که به نوعی طراحی ساده تر و کوچک تر این کنسول بود. نتیجه این شد که در نهایت و پس از ۱۲ سال فروش مداوم در سراسر جهان، فروش کلی این کنسول به بیش از ۱۰۲ میلیون واحد رسید.

پلی استیشن ۲، که لقب افسانه ای ترین کنسول بازی خانگی تاریخ را هم یدک می کشد سال ۲۰۰۰ به بازار آمد. ۴ سال طول کشید تا ورژن کم حجم تر و کوچکتر این افسانه با نام PlayStation 2 Slim طراحی و به بازار عرضه شود اما ارزشش را داشت.

PS2 با مجموع فروش تقریبی ۱۵۵ میلیونی، رسما پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ به حساب می آید. نزدیک ترین رقیب این کنسول، یک ژاپنی دیگر است. Nintendo با کنسول دستی DS، تا آخر سپتامبر ۲۰۱۴ موفق به فروش ۱۵۴ میلیون واحدی شده. برای به تصاحب در آوردن تاج و تخت، ژاپنی ها رقابت سختی با یکدیگر دارند و پلی استیشن ۴ به نظر می رسد که مدعی جدید باشد.

تولید پلی استیشن ۲ همانند اولین تجربه سونی، تا ۱۲ سال پس از عرضه به بازار ادامه داشت تا اینکه در نهایت در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲، این کنسول با ۱۵۵ میلیون واحد فروشی که در سراسر جهان داشت، رسما بازنشسته شد.

پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد. یک سال دیرتر از اکس باکس ۳۶۰ و البته با قیمتی بالا و مشکلات سخت افزاری غیر قابل حل. همه این عوامل، به انضمام رقیب قدرتمندی چون مایکروسافت دست به دست هم دادند تا سونی نتواند نسل هفتم کنسول های بازی را همانند گذشته رهبری کند. در نهایت، سونی و مایکروسافت بازار را با یکدیگر سهیم شدند و هر کدام تقریبا ۸۰ الی ۸۵ میلیون واحد کنسول به فروش رساندند.تا اینکه نوبت به پلی استیشن ۴ رسید. همه ماجراهای ۱-۲ سال اخیر را مرتبا بررسی کرده ایم و در موردشان خوانده ایم. بیشتر از اینکه بخواهیم از موفقیت های بزرگ این کنسول جدید سونی بگوییم، می خواهیم ورژن جدیدی از پلی استیشن ۴ را به شما معرفی کنیم.تصاویری از Dualshock 4 و پلی استیشن ۴ دوشادوش پلی استیشن ۱ را در زیر می بینید.

ps-20th-3

ps-20th-2

15316802723_d684a739fa_b1-600x286

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.