۰

مقایسه تخصصی Apple iPhone 6 وSony Xperia Z3

بازدید 1111

Apple iPhone 6 vs Sony Xperia Z3

در این مقاله تصمیم داریم تا به مقایسه گوشی ۴٫۷ اینچی iPhone 6 با پرچمدار این فصل سونی یعنی گوشی ۵٫۲ اینچی Xperia Z3 بپردازیم. تلفن سونی مجموعه ای از ترفندها در آستین خود دارد که به آن در برابر خط تولید محبوب آیفون ها کمک بسزایی می نماید، از جمله این ترفندها می توانیم به مشخصه ضدآب بودن، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو اشاره نماییم. بنظر شما در این رقابت سخت و تنگاتنگ کدام یک صدر جدول را به احتساب درخواهد آورد؟

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-002

طراحی

گوشی Xperia Z3 با توجه به اندازه مورب نمایشگر ۵٫۲ اینچی خود، تلفن کوچکی نمی باشد، بخصوص زمانی که با دستگاههای در همان اندازه نمایشگر در مقیاس نسبت صفحه نمایش به سایز گوشی مورد مقایسه قرار گیرد. این دستگاه برای چارچوب های بالا و پایین نسبتا پهن خود نیز مناسب است، چنین چیزی برای آیفون۶ هم حفظ شده، اما از آنجایی که دارای نمایشگر کوچکتر است، دستگاه آیفون همچنان برای استفاده با یک دست بسیار راحت تر در برابر Z3 می باشد. دلیل وجود این چارچوب های نسبتا پهن در هر دو گوشی دلیل خاص خودش را دارد. در z3 جایگاه اسپیکرهای استریو ضدآب می باشد، در حالی که آیفون۶ به گنجاندن سنسور اثرانگشت در دکمه هوم دایره ای شکل در زیر صفحه نمایش خودنمایی می کند. این دو گوشی نیز بسیار سبک و razor-thin می باشند.

دستگاه آیفون دارای طراحی فلزی ارزشمند است، اما محصول سونی با شاسی های شیشه ای و گوشه های گرد طراحی شده است، که زیبا بوده و بعلاوه با داشتن تاییدیه IP68 در برابر آب مقاوم است.

نگاهی به پهلوهای دو دستگاه می اندازیم، ما کلید قفل/پاور دایره ای شکل با طراحی OmniBalance را در پهلوی راست گوشی سونی یافتیم، که کمی لرزان بوده و شما به خم کردن انگشت خود برای حس و فشردن آن نیاز دارید، در حالی که دکمه قفل گوشی آیفون براحتی درست زیر انگشت شما جای گرفته است. بعلاوه در کناره راست دستگاه Z3 می توانید دکمه تنظیم صدا، اسلات های microSIM و microSD، دکمه شاتر اختصاصی دو مرحله ای دوربین را بیابید. هر دو اسلات و پورت microUSB جای گرفته در کناره چپ دستگاه با فلپ های محافظ پوشانده شده اند، که همین ها ضدآب بودن بدنه دستگاه را ضمانت می کنند، و اگر شما بیش از حد خسته اید و تمایلی به بازکردن این دریچه برای شارژ گوشی ندارید، یک کانکتور مغناطیسی در پهلوی چپ دستگاه برای شارژ تلفن با کابل جداگانه گنجانده شده است.

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-001

نگاهی به نمای پشت شیشه ای و آلومینیومی ارزشمند دستگاهها می اندازیم، آنچه که بر روی هر دو گوشی موردپسند ما نبوده است، جایگاه دوربین در گوشه چپ بالای دستگاه است، چنانکه بیش از حد نزدیک لبه دستگاه بوده و بسیار آسان با انگشت دست شما در حین فیلمبرداری پوشانده می شود.

VS-SIZE

صفحه نمایش

دستگاه iPhone 6 دارای پانل ۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسل است، که تراکم پیکسل کمتر ۳۲۶ppi را در مقایسه با دستگاه سونی ارائه می دهد. گوشی Z3 سونی دارای پانل ۵٫۲ اینچی در رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و تراکم پیکسل عالی ۴۲۴ppi می باشد. همچنین تراکم پیکسل بر روی هر دو گوشی برای هر نیازی از متن های ریز گرفته تا نمایش واضح و قابل تشخیص جزئیات، بالاتر از حد کافی می باشد.

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-003

دستگاه آیفون در این بخش از رقابت سربلند بیرون می آید، رنگ های دستگاه بسیار دقیق است، در حالی که رقیب سونی نه تنها اکثریت رنگ ها را با مشکل تولید می کند، بلکه صفحه نمایش دستگاه بسیار سرد ظاهر می گردد. شما می توانید به تنظیم تعادل رنگ سفید بر روی پانل z3 از بخش تنظیمات نمایشگر اقدام کنید، این کار با افزایش شدت سه رنگ اصلی اصلی انجام می شود که کمی مصنوعی بنظر می آید، به همین دلیل ما دستگاه آیفون را بهتر ترجیح می دهیم.

از سوی دیگر، تکنولوژی نمایشگر Z3 سونی اجازه دستیابی به اوج روشنایی ۷۰۰ نیت در اندازه گیری های ما را داده، که درنتیجه برای مشاهده در فضای باز نسبت به iPhone 6 بهتر ظاهر می شود. علاوه براین، نور پس زمینه جدید LED حتی موجب کارآمدتر کردن دستگاه در مصرف انرژی نسبت به قبل می شود.

iphone

sony

همچنین در بخش زوایای مختلف مشاهده، از آنجایی که ما پانل های با کیفیت LCD در اختیار داریم، هر دو گوشی نمایش خوبی را با اندکی برتری iPhone 6، ارائه می دهند. نمایشگر ۵٫۲ اینچی دستگاه سونی همچنین می تواند با دستکش در حالت فوق العاده حساس کار کند، که این مسئله در ماههای زمستان یک برتری بحساب می آید.

حداکثر روشنایی (nit)
مقدار بیشتر، بهتر است
حداقل روشنایی (nit)
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار بالاتر، بهتر است
دمای رنگ (کلوین) گاما Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Sony Xperia Z3 ۷۱۳
(عالی)
۴
(عالی)
۱:۱۱۴۸
(خوب)
۱۰۳۲۴
(ضعیف)
۲٫۵۵ ۶٫۴۳
(متوسط)
۹٫۲۸
(ضعیف)
Apple iPhone 6 ۶۰۶
(عالی)
۷
(خوب)
۱:۱۵۶۳
(عالی)
۷۱۶۲
(خوب)
۲٫۲۳ ۳٫۵۱
(خوب)
۳
(خوب)
حداکثر روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
حداقل روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار کمتر، بهتر است
دمای رنگ
مقدار کمتر، بهتر است
گاما
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Sony Xperia Z3 ۸۱٫۸% ۷۵% ۸۱٫۹% ۲۶٫۲% ۰٫۸% ۱۸% ۴۴٫۴%
Apple iPhone 6 ۸۲٫۳% ۸۵٫۷% ۸۶٫۹% ۲٫۳% ۱۰٫۸% ۶٫۶% ۲۴%

رابط کاربری

رابط کاربری اکسپریا سونی مدتی می شود که بر روی تلفن های اندرویدی این شرکت شاهد هستیم، و در عین حال یکی از کاربردی ترین ها بوده و بعلاوه ساده طراحی شده است. در این رابط کاربری برخی ابزارهای مالتی تسکینگ مانند مجموعه اپلیکیشن های Small افزوده شده که به شما اجازه شناور کردن تا پنج پنجره اپلیکیشن را می دهد، آنها را تغییر اندازه دهید و به اطراف جابجا نمایید. دستگاه iPhone 6 با نوع رابط کاربری بی معنایی همراه نشده است، اما مراکز نوتیفیکیشن و کنترل کامل این رابط برای استفاده لذت بخش می باشند، برخلاف اینکه سوئیچ های اتصالات دستگاه سونی در نوار نوتیفیکیشن دارای نمای کهنه می باشد.

رابط کاربری اسمارت فون Apple iPhone 6 اپل

رویکرد سبک اپل برای ویجت سیستم که نیز در حال حاضر در بخش مرکز نوتیفیکیشن هم یافت می شود نیز همواتر شده است، بعلاوه اجازه استفاده از اپلیکیشن های third-party را برای اشغال این فضا می دهد، و پیام ها و نوتیفیکشن های تعاملی را برای شما نمایش دهد. گرچه همچنان با ویجت های کامل اندرویدی مطابقت نمی کند که می تواند در سراسر صفحه های هوم نمایش داده شود، همچنان یک رویکرد کمتر مزاحم و سبک از سوی اپل می باشد.

رابط کاربری اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

تنها چیز مشابه حالت تک دست بر روی گوشی Xperia Z3 می باشد، قابلیت کوچک کردن کیبورد به چپ و راست صفحه نمایش می باشد، بنابراین شما راحتتر می توانید با تنها انگشت خود به کلیدها دست یابید. در سوی دیگر، iPhone 6 به حالت به اصطلاح Reachability مجهز شده که با دوبار ضربه دوبل بر روی کلید هوم، بخش بالای صفحه را در قسمت زیرین صفحه نمایش کوچک می کند. شما همچنین می توانید از حرکات سوایپ از چپ به راست لبه صفحه خود استفاده کنید، که این حرکت به عنوان دکمه بازگشت در اپلیکیشن مربوطه عمل خواهد کرد. آیفون۶ دارای حالت راحت Display Zoom است که به شما اجازه می دهد تا خیلی سریع همه چیز بر روی صفحه نمایش را بزرگتر ببینید، در نتیجه موجب خواندن یا ضربه زدن های راحت تر می شود.

پردازنده و فضای ذخیره سازی

در بخش سخت افزاری، گوشی iPhone 6 اپل به تراشه ۶۴ بیتی Apple A8 با سرعت کلاک تقریبا دو برابر کمتر پردازنده ۲٫۵GHz Snapdragon 801-AC در Z3 مجهز شده است، با این حال عملکرد قابل مقایسه ای را در بنچمارک های ساختگی ما نشان داده است. اپلیکیشن های خام از iOS 8 برای محاسبات ۶۴ بیتی بهینه سازی شده است، و رابط کاربری بدون توجه به آنچه شما انجام می دهید نیز یکپارچه است، در حالی که رابط کاربری اکسپریا گوشی سونی برای کسری از ثانیه با تاخیر همراه است، گرچه ممکن است بهینه سازی های نرم افزاری در عوض استفاده از سیلیکون تراشه قدرتمندتر انجام شده باشد.

ben

اپل مقدار حافظه رم موجود در تلفن هایش را اشاره نکرده است، اما در اسمبل کردن های انجام شده به میزان رم یک گیگابایت دست یافت شده است، در حالی که گوشی z3 دارای سه گیگابایت رم است.

از لحاظ فضای ذخیره سازی، گوشی z3 در نسخه ۱۶ گیگابایتی عرضه می شود که ۱۲ گیگابایت آن در دسترس کاربر است، در حالی که آیفون۶ در سه نسخه ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی پیکربندی شده است. اگرچه دستگاه سونی دارای اسلات microSD برای تکمیل فضای ذخیره سازی مجهز شده است.

اینترنت و اتصالات

نرم افزار سافاری Safari آیفون در بخش وبگردی در زمان انجام پردازش صفحات وب خیلی خوب کار کرده است، بعلاوه حالت Reader View را هم ارائه می دهد که صفحات وب را از تصاویر و تبلیغات پاک نموده و مقاله ای تمیز و فقط متن را تحویل می دهد. شما نمی توانید بر روی این مرورگر فایل های ادوب فلش داشته باشید، در صورتی که به چنین شرایطی نیاز دارید، می بایست از مرورگرهای ۳rd party iOS استفاده نمایید. تنها شکایت ما با سافاری به اینرسی اسکرول مربوط است، که همچون اسکرول کردن های بی وقفه مرورگر stock Chrome از z3 نبوده است. تلفن سونی همچنین در پردازش صفحات وب یک قهرمان بوده و عمل زوم و چرخش، اسکرول همواری را تحویل می دهد. گرچه مرورگر کروم از ادوب فلاش پشتیبانی نمی کند، اما شما قادر به نصب مرورگر دیگری از فروشگاه پلی استور و sideload کردن آن از وبسایت ادوب می باشید.

در بخش اتصالات سلولار، iPhone 6 قهرمان بی چون و چرای با پشتیبانی از بیش از ۲۴ باند شبکه LTE با سرعت دانلود تا ۱۵۰Mbps می باشد، بعلاوه از شبکه +۴۲Mbps HSPA پشتیبانی می کنند. همچنین Xperia Z3 از اتصالات LTE پشتیبانی می کند، اما عمدتا در طیف آسیایی و اروپایی می باشد. هر دو تلفن اتصالات سریع Wi-fi/ac و Bluetooth 4.0، همچنین A-GPS ،DLNA و NFC پشتیبانی می کند. تراشه اختصاصی NFC اپل انحصارا برای سیستم پرداخت موبایل Apple Pay گنجانده شده است، که با این سیستم پرداخت جدید قادر به خرید از طریق تلفن بر روی ترمینال POS در مکان هایی مانند Target یا McDonalds هستید، در حالی Xperia Z3 دارای سرویس به اصطلاح Tap&Pay است که به شما اجازه بارگذاری سرویس های پرداخت ۳rd party مانند گوگل والت یا PayPal را می دهد و این بر اساس تراشه NFC مدیریت می نماید. اتصالات سیمی، در آیفون توسط کابل side-agnostic Lightning ارائه شده، و در z3 نیز پورت MHL برای اتصال مستقیم به TV، چنانکه دارای همان پورت باشد، نیز است.

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-006

دوربین

پرچمدار سونی به سنسور ۲۰٫۷ مگاپیکسلی ۱/۲٫۳ اینچی Exmor RS با ۱٫۱۲ میکرون پیکسل درست مانند Z2 مجهز شده است، اما سونی با اپتیک های لنزهای G بیست و پنج میلیمتری (دیافراگم f2.0) بازار گرمی کرده است، از دیگر بهینه سازی ها می توانیم به افزایش حساسیت ایزوی تا ۱۲۸۰۰ اشاره نماییم. اپل دوربین ۸ مگاپیکسلی ۱/۳ اینچی iSight با ۱٫۵ میکرون پیکسل و دیافراگم f/2.2 را در آیفون۶ گنجانده است، بعلاوه حالت های جدید تصویربرداری و سیستم جدید فوکوس کردن را معرفی کرده است. در سرعت عکسبرداری، دوربین آیفون پس از ضبط یک تصویر، تقریبا بلافاصله برای گرفتن تصویر دیگری در کسری از ثانیه آماده می شود، در حقیقت گوشی آیفون در این زمینه یکی از سریعترین تلفن ها در بنچمارک های ما بوده است. گوشی سونی برای ضبط تصاویر نسبتا سریع است، با این حال یک کلید شاتر دو مرحله ای در کناره راست دستگاه گنجانده شده است، بنابراین شما قادر به راه اندازی اپلیکیشن دوربین و گرفتن عکس از صفحه قفل شده هستید، که این مراحل حدودا تنها در یک یا دو ثانیه طول می کشد.

Apple-iPhone-6-Review-081-camera

نرم افزار دوربین اسمارت فون Apple iPhone 6 اپل

Sony-Xperia-Z3-Review-065-camera

نرم افزار دوربین اسمارت فون Sony Xperia Z3 سونی

سوای از حالت های Time-lapse داخلی، گوشی سونی به اکثریت حالت های تصویربرداری و تنظیمات دستی موجود در آیفون همچون پانوراما، real-time HDR برای تصاویر و ویدئو، و … مجهز گشته است. برخی دیگر از حالت های جذاب گنجانده شده شامل Background Defocus است که برای دستیابی به افکت عمق میدان کم shallow depth of field رایج هدف قرار داده شده است.

زمان گرفتن یک تصویر به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
زمان گرفتن یک تصویر HDR به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed
مقدار بالاتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed همراه با فلاش
مقدار بالاتر، بهتر است
Apple iPhone 6 ۱٫۹ ۲ ۶۱۹ ۴۳۲
Sony Xperia Z3 ۳٫۲ بدون داده ۴۵۲ ۳۹۵

دستگاه iPhone 6 تصاویر خیلی خوبی با رنگ های رضایت بخش، اندکی گرم، اما اغلب دقیق را تولید می نماید، و مقدار خوبی از جزئیات در هر شرایطی را به تصویر می کشاند. گوشی Z3 در حالت پیشفرض Superior Auto تصاویر ۸ مگاپیکسلی را تولید می کند، و سطح جزئیات مشابه هستند. این دستگاه رنگ های ذره ای با نمای خوشایند و ملایم را نسبت به آیفون۶ تولید می کند. Z3 با برخی معزلات از منبع نور ناخواسته در حین عکسبرداری در برابر منابع نوری روشن مانند پنجره یا خورشید مواجه می شود.

تصویربرداری در فضای بسته، بازتولید رنگ اغلب با Z3 طبیعی است، درحالی که آیفون تمایل به تولید رنگ های به سمت گرم را دارد. تصاویر گوشی آیفون، ذره ای ضعیف تر از آنچه می بایست باشند نیز هستند، اما حفظ جزئیات در تصاویر را مدیریت می نماید. ماژول فلاش های این دو دستگاه قادر به روشن کردن صحنه های کوچک هستند، اگرچه فلاش دستگاه آیفون اندکی قوی تر ظاهر می شود و نور بیشتری را در صحنه ها پوشش می دهد.

Apple-iPhone-6

Apple-iPhone-6

Xperia-Z3

Xperia-Z3

Apple-iPhone-6

Apple-iPhone-6

Xperia-Z3

Xperia-Z3

گوشی Xperia Z3 سونی در بخش فیلمبرداری برتر بوده است، چنانکه ویدئوهای ۴K با نمایش جدی جزئیات تولید می کند. آیفون۶ قادر به عکسبرداری ۱۰۸۰ پیکسل در فریم ریت ۶۰FPS، ویدئوهای time-lapse و همچنین اسلوموشن در فریم ریت ۲۴۰fps می باشد که فوق العاده بنظر می آید. فیلم های تولید شده از هر دو گوشی روان است، بدون افکت های آزاردهنده و با نمایش رنگ خوب می باشند. گوشی همچنین صدای خیلی خوبی را ضبط می کند، صدا واضح، قوی و فاقد نویزهای پس زمینه می باشد.

چندرسانه ای

نمایشگر بزرگتر Z3 برای مصارف مدیا مانند تماشای فیلم یا مشاهده تصاویر مساعدتر است، با این حال آیفون۶ نسبت به نسخه های پیشین خود دارای پانل بزرگتر ۴٫۷ اینچی است. هر دو اپلیکیشن گالری نیز ویوی شبکه ای کوچک را تحویل می دهند و بعلاوه اجازه ویرایش تصاویر را با اپلیکیشن های مجهز به آپشن های اشتراک گذاری را می دهند. نرم افزار پخش ویدئو آیفون کمی بیشتر از ویدئوپلیر Z3 محدودتر است، چنانکه از فایل های DivX/Xvid/MKV خارج از جعبه پشتیبانی نمی کند، در حالی که Z3 تقریبا تمامی فرمت ها تا رزولوشن ۱۰۸۰P پخش می نماید، و بعلاوه مشخصه های اضافی مانند پشتیبانی از زیرنویس را هم ارائه می دهد.

اپلیکیشن موزیک پلیر بر روی اسمارت فون Apple iPhone 6 اپل و Sony Xperia Z3 سونی

در زمان پخش موسیقی، ما دستگاه سونی را ترجیح می دهیم، چنانکه دارای نرم افزار مربوطه شیک تر با مقداری از آپشن های داخلی اکولایزر و visualization می باشد. بعلاوه گوشی Xperia Z3 مشخصه موتور ارتقاء دهنده صدای دیجیتال (DSEE) را به رخ می کشاند، که برای تبدیل ترک ها به فرمت رزولوشن بالاتر استفاده می شود، ما می توانیم گواهی دهیم که اندکی تفاوت وجود دارد، اگرچه به همان اندازه ای واضح نیست که اگر آهنگ ها در وهله اول در کیفیت بالا بودند. سونی دو اسپیکر استریو ساب ووفر در جلوی دستگاه ارائه داده که صدای واضح، اما تاحدودی گنگ را ارائه می دهند، در حالی که آیفون ما را متحیر کرده است، از اینکه چگونه اپل اسپیکری با صدای قوی، تمیز و واضح، کیفیت بالا را در چنین تلفن باریکی جای داده است.

audio

کیفیت تماس

Earpiece گوشی سونی کیفیت تماس در حد متوسطی را تحویل می دهد، چنانکه برای شنیدن در محیط های شلوغ به اندازه کافی قدرتمند است، اما صدا ذره ای خفه بوده و در بالاترین ولوم نیز اندکی تحریف شده است. earpiece گوشی آیفون همچنان به ارائه صدای قوی ادامه می دهد، حتی در محیط های پرسروصدا، خروجی ولوم earpiece برای درک سخنان تماس گیرنده نیز برای ما به اندازه کافی بلند بوده است. هر دو دارای میکرفون های حذف کننده نویز هستند که در حذف کردن نویزهای محیط فوق العاده کار می کنند.

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-007

باتری

تلفن سونی دارای باتری بزرگ ۳۱۰۰mAh می باشد، در حالی که گوشی باریک آیفون به باتری کوچکتر ۱۸۱۰mAh مجهز شده است. هر دو شرکت زمان مکالمه ۱۴ ساعت را برآورده کرده اند، اما مدت زمان رسمی استندبای گوشی سونی، ۳۷ روز است که عالی می باشد، در حالی که برای دستگاه آیفون ۱۰ روز استناد شده است.

battry

در آزمون های عمر باتری بنچمارک ما، گوشی سونی بیش از ۹ ساعت دوام آورده، در حالی که گوشی آیفون تنها ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه را برای خود ثبت کرده است. این تفاوت زیاد است، و احتمالا شما مجبور به شارژ گوشی آیفون در پایان هر روز خواهید بود، اما با دستگاه سونی می توانید آخر هفته را بدون نگرانی تمام شدن شارژ گوشی سر کنید، چنانکه سونی تلفن را با دو روز عمر باتری تبلیغ نموده است.

Apple-iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-004

نتیجه گیری

این دو دستگاه نتایج تلاش فراوان دو شرکت سونی و اپل می باشد، چنانکه جای هیچ ناامیدی را بجای نگذاشته اند، بخصوص در بخش طراحی. هر دو دستگاه با نمای شیک و باریک نیز در دست ارزشمند احساس می شوند، با این همه تجارب خیلی متفاوتی را تحویل نمی دهند.

گوشی آیفون۶ در مقایسه با Z3 نسبتا بزرگ در دست قابل کنترل تر است، و تقریبا غیرمحسوس در جیب شما جای می گیرد. همچنین دوربین بهتری را نسبت به Z3 ارائه می دهد، بخصوص تصویربرداری در شرایط نوری کم. بعلاوه از دیگر برتری ها، افزودن سیستم پرداخت جدید منحصربه فرد Apple Pay اپل می باشد. با این حال دستگاه سونی دارای سایز بزرگتر، مشخصه ضدآب و اسپیکرهای استریو است.

استقامت باتری گوشی سونی قابل توجه است. عمر باتری دو روزه دستگاه نیز جزء بهترین ها در رده بندی پرچمدار برای حال حاضر می باشد، و این مسئله در آزمون های بنچمارک ما تایید شده است. بنابراین اگر شما مجبور به شارژ هر شب گوشی خود همچون آیفون می باشید که بسی خسته کننده بنظر می آید، دستگاه سونی می بایست گزینه خوبی حداقل از لحاظ عمر باتری باشد.

منبع : phonearena

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.