۰

دوربین فیلمبرداری HDR-MV1 Sonyمحصولی مخصوص نوازنده ها

بازدید 1074

sonyhdrmv1musicvideorecorder-2

با توجه به اینکه ما هم‌اکنون در عصر یوتیوب زندگی می کنیم، این رسانه ی اشتراک گذاری ویدئو، تقریبا به استانداردی برای نوازندگان جوان و با استعداد تبدیل شده تا ویدئوی جلسات موسیقی یا اجرای زنده ی آنلاین خود را بر روی آن ارسال کنند. در حالی که با تهیه ی دوربین/گوشی های دارای قابلیت ضبط ویدئوی HD، ممکن است که تصاویر این ویدئوها، لذت بخش به نظر برسند، اما موسیقی، اولین و مهمترین بخش از یک هنر شنیداری به حساب می آید. این موضوع، دلیلی برای سونی در معرفی یک دوربین فیلمبرداری جدید مخصوص اجراهای موسیقی است که با نام درخور HDR-MV1 Music Video Recorder شناخته می شود.

sonyhdrmv1musicvideorecorder-3

 

1961

دوربین MV-1، صوت را در دو فرمت غیر فشرده ی Linear PCM یا مخصوص اینترنت AAC، از طریق یک میکروفون استریوی X-Y تنظیم پذیر با پوشش ۱۲۰ درجه ضبط می‌کند. سطوح ضبط می‌تواند به صورت دستی کنترل شوند و با یک پورت درون خطی، اجازه ی تغذیه صوتی مستقیم را نیز می دهد. کیفیت صدا هم از طریق هدفون های مورد استفاده توسط کاربر و هم به وسیله ی اسپیکر داخلی خود دوربین قابل نظارت می باشد.

sonyhdrmv1musicvideorecorder-4

 

sonyhdrmv1musicvideorecorder-5

 

sonyhdrmv1musicvideorecorder-6

ویدئو نیز به وسیله ی یک لنز واید ۱۲۰ درجه ضبط می گردد تا این اطمینان حاصل شود که همه ی اعضای گروه موسیقی، درون قاب تصویر قرار دارند و این کار، در هر دو کیفیت ۱۰۸۰p یا ۷۵۰p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه امکان‌پذیر است. ادعا شده که با وجود سنسور back-illuminated Exmor R CMOS در این دوربین، کاربر می‌تواند تصاویر واضحی را حتی در کلوب های دارای نورپردازی تاریک و روشن، دریافت کند و همچنین گزینه ی کنترل دستی نوردهی نیز مانع از بسته شدن دریچه دیافراگم تحت هر میزان نور وارده می شود.

sonyhdrmv1musicvideorecorder-7

ویدئوها بر روی یک کارت Micro SD یا Memory Stick Micro، در فرمت MPEG-4 AVC/H.264 ذخیره می‌شوند و به وسیله ی یک صفحه نمایش ۲.۷ اینچی LCD قابل بازبینی می‌باشند. همچنین این صفحه نمایش می‌تواند برای تنظیم و بررسی سطوح ورودی صدا نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه، این دوربین جدید سونی می‌تواند با استفاده از یک دستگاه موبایل دارای فناوری ارتباطی Wi-Fi، از راه دور کنترل شود و این مورد می‌تواند برای مکان های شلوغی که امکان ایستادن در کنار دوربین برای فیلمبردار وجود ندارد، قابلیتی مفید باشد.

دستگاه موبایل کاربر همچنین می‌تواند از طریق اپلیکیشن رایگان PlayMemories Mobile کمپانی سونی، برای ارسال صحنه ی فیلمبرداری به صورت آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.

دوربین فیلمبرداری HDR-MV1 Music Video Recorder که محصولی جدید و ابتکاری از سونی به حساب می آید، در ماه دسامبر و با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. نمونه‌ای از فیلمبرداری با این دوربین را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید (و بشنوید).

منبع : gizmag

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.