۰

تولید ۱۰۰ مدل اسمارت فون اندرویدی توسط سامسونگ

بازدید 1174

چه خوشمان بیاید چه نیاید، سامسونگ بزرگترین تولید کننده ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دنیا است. البته، اولین کمپانی در عرضه ی گوشی هوشمند اندرویدی نبود؛ چون این لقب متعلق به اچ تی سی است که در سال ۲۰۰۸ با گوشی HTC Dream مربوط به اوپراتور T-Mobile این کار را انجام داد!

samsung-wireless-phones-strong-small-23426

اولین گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ که به صورت عمومی‌عرضه شد، خرداد ۱۳۸۸ بود که به سادگی سامسونگ گلکسی نام داشت (مدل i7500). مشخصات زیاد جالبی نداشت. این گوشی یک اندرویدی با صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی HVGA بود، ۱۲۸ مگابایت رم داشت، ۵۲۸ مگاهرتز قدرت پردازشی پردازنده ی آن بود و اندروید ۱٫۵ کیک فنجانی بر روی آن سوار بود…اما این، تازه شروعی بر ماجرا است.

محشر، کلمه ی خوبی برای توصیف اغاز این ماجرا است؛ زیرا که متوجه شدیم این کارخانه ی کره ای، تا به حال بیش از ۱۰۰ مدل گوشی هوشمند اندرویدی تولید کرده است، آن هم از سال ۲۰۰۹٫ در ضمن ما در این سرشماری (!) مدل‌های مختلف یک مدل را در نظر نگرفته ایم. تا به حال، به طور دقیق ۱۱۴ مدل گوشی هوشمند از این کمپانی در سری اندروید دیده ایم.

Samsung-did-you-know-110-Android-phones-01-original-Galaxy

البته تعداد مدل‌های تولید شده توسط این کمپانی، تنها برگ برنده ی سامسونگ نیست. سامسونگ علاوه بر آن، تعداد زیادی پرچمدار دارد که با سری اس اولین گلکسی (مدل i9000) شروع می‌شود تا به پرچمدار جدید این شرکت که اس۵ است می‌رسیم! یعنی چیزی از سال ۲۰۱۰ تا به کنون.
شما می‌توانید در اینجا به سرشماری و آمارگیری تعداد اندرویدی‌های تولید شده ی این کمپانی بپردازید؛ البته اگر حوصله و زمان داشته باشید! به نظر شما عامل اصلی موفقیت سامسونگ در بازار اندروید چیست؟ آیا اتهام کپی برداری از آیفون (در زمان تولید اولین گلکسی اس) و از آن به بعد را نیز در ایجاد این موفقیت سهیم می‌دانید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.