۰

تعداد کاربران ویندوز ۱۰ از مرز ۲۰۰ میلیون گذشت

بازدید 1036

بدون شک ویندوز ۱۰ را باید یکی از بهترین و موفق‌ترین ویندوزهای تاریخ مایکروسافت دانست که تا حدود زیادی توجه بسیاری از کاربران را از ویندوز ۷ دور کرد و یاد و خاطره‌ی روزهای اوج ویندوز ۷ را به دست فراموشی سپرد. درحالیکه ۵ ماه از زمان عرضه‌ی این سیستم‌عامل سپری شده است، اکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر ویندوز ۱۰ در سراسر جهان فعال هستند که رقمی قابل توجه به حساب می‌آید. در ادامه با ما باشید تا از جزییات این موفقیت جدید برای عضو نوپای خانواده‌ی ویندوز بیشتر مطلع گردید.

windows-10-hero-01a_story-710x405

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و با در نظر گرفتن گزارش قبلی که ۲ ماه قبل منتشر شد و حکایت از کاربران ۱۲۰ میلیونی داشت، می‌توان پی برد که در ماه‌های اخیر ویندوز ۱۰ رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و افزایش ۸۰ میلیونی در مدت حدودا ۶۰ روز کاملا قابل تامل است و باید کار این شرکت را ستود.

فارغ از فراز و نشیب‌ها در سرعت رشد ویندوز ۱۰، آمار و ارقام حکایت از آن دارد که به صورت میانگین هر ماه ۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان به جامعه‌ی میلیونی ویندوز ۱۰ پیوسته‌اند. مایکروسافت سودای جامعه‌ی یک میلیارد کاربری را در مدت ۳ سال از آغاز عرضه‌ی ویندوز ۱۰ در سر دارد و با این اوصاف به احتمال فراوان بتواند به چنین هدف جاه طلبانه‌ای جامه‌ی عمل بپوشاند، البته به این شرط که سرعت رشد ویندوز ۱۰ به همین روال ادامه یابد و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

بدون شک چند ماه پیش و رو برای ردموندی‌ها بسیار سرنوشت ساز خواهد بود چرا که مدت زمان ارتقای رایگان کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ در ژولای ۲۰۱۶ یعنی اوایل تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید و به احتمال فراوان با اتمام زمان ارتقای رایگان، سرعت رشد این سیستم عامل کندتر از قبل خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این میزان کاربر شامل کاربران ویندوز ۱۰ موبایل و کاربران کنسول بازی XBOX نیز بوده است یا خیر و برای درک جزییات بهتری در این زمینه بهتر است که تا زمان اعلام رسمی مایکروسافت و انتشار گزارش این شرکت از سهم نسخه‌های مختلف ویندوز منتظر بمانیم و ببینیم که راهی که این شرکت در پیش گرفته به مقصد یک میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید یا سرنوشت ویندوز ۱۰ به نحوی دیگر رقم خواهد خورد.

در صورتیکه این سیستم‌عامل را بر روی کامپیوتر خودتان نصب کرده‌اید، تجربیات خود را از کار با آن و میزان رضایتتان با ما و سایر کاربران ترنجی در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.