۰

‫رونمایی رسمی One Education از لپ‌تاپ ماژولار‬

بازدید 1312

9848

پس از فاش شدن چندین تصویر و خبر، اکنون کمپانی استرالیایی One Education به طور رسمی جزئیات مربوط به پروژه‌ی لپ‌تاپ ماژولار خود را منتشر کرده است. این پروژه به اندازه‌ای ساده است که یک کودک چهار ساله هم می‌تواند قطعات مورد نظر را در کنار یکدیگر قرار دهد، با نام XO-infinity معرفی شده و می‌تواند هم به عنوان یک لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت بکار رود.

one-education-olpc-xo-infinity

مجموعه‌ی One Education تا به حال موفق به طراحی ۵۰۰۰۰ مدل XO برای کودکان محروم استرالیا شده، درحالیکه به ۲۵۰۰ معلم نیز نحوه‌ی کار با این سیستم‌ها را آموزش داده است. اکنون این کمپانی به فکر ایجاد دستگاهی است که در هر مدرسه‌ی ابتدایی در جهان قابل استفاده باشد و فقط مخصوص کودکان نیز طراحی نشود.

one-education-olpc-xo-infinity-2

هنوز جزئیات این طرح به وضوح اعلام نشده، اما تا به حال می‌دانیم که XO-infinity دارای ابعاد خوب و مناسبی است و همچنین از ابزارهای قدرتمندی بهره می‌برد. همانطور که از دستگاه‌های مخصوص کودکان انتظار می‌رود، XO-infinity هم می‌تواند در برابر ضربات و سقوط از ارتفاع مقاومت داشته باشد. در این سیستم پنج نوع ماژول استاندارد وجود دارد که پس از اسمبل یک واحد آماده به کار کامل را ایجاد خواهند کرد. این ماژول‌ها شامل مولفه‌های سیستمی هسته‌ای مانند باتری، واحد دوربین، نمایشگر لمسی و ماژول وایرلس است.

one-education-olpc-xo-infinity-4

با هدف کاهش هزینه‌ها و همچنین راحتی ارتقای سیستم‌ها، با XO-infinity کاربران می‌توانند ماژول‌های را در صورت نیاز ارتقا دهندو طول عمر مورد انتظار لپ‌تاپ/تبلت ماژولار ده سال گزارش شده است.

one-education-olpc-xo-infinity-5

طبق اعلام One Education، مراحل طرح‌ریزی این سیستم به اتمام رسیده و طراحی صنعتی آن هم‌اکنون در حال انجام است و همچنین عوامل این کمپانی مشغول مار بر روی ساخت نمونه‌ی اولیه بخش‌های الکترونیکی این سیستم هستند.

one-education-olpc-xo-infinity-6

هنوز قیمت نهایی XO-infinity اعلام نشده، اما One Education معتقد است قیمت نهایی قطعا ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌های XO فعلی خواهد بود.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.