۰

مشخصات فنی چیپست های جدید هوآوی لو رفت

بازدید 1010

xgsmarena_0014.jpg.pagespeed.ic.viZXFywXSo

به صورت معمول رسانه ها به چیپست های تولیدی هوآوی موسوم به کایرین توجه زیادی نمی کنند و پوشش خبری آنها قابل مقایسه با محصولات شرکت هایی همچون کوالکام و یا اینتل نیست. اما از آنجایی که احتمال می رود این کمپانی چینی تولید کننده ی نسل بعدی تلفن هوشمند نکسوس باشد، شاید رفته رفته چیپست های یاد شده نیز در کانون توجه قرار گیرند.حال و در همین راستا خبرها بیانگر این هستند که هوآوی قصد دارد به زودی یک به روز رسانی قابل توجه را در خط تولید چیپست هایش ایجاد نماید و سه محصول جدید با اسامی Kirin 930، ۹۴۰ و ۹۵۰ را آماده ی به کار گیری در تلفن های هوشمند خود کند.

652x735xKirin-940-950.jpg.pagespeed.ic.CcH3g08DOZ

جدولی از مشخصات فنی این چیپ ها نیز به بیرون درز کرده که اطلاعاتی جامع را در مورد آنها بیان می نماید. Kirin 930 احتمالاً مدلی به حساب می آید که هوآوی از آن در تبلت MediaPad X2 و همینطور تلفن هوشمند پرچمدار بعدیش یعنی Huawei P8 استفاده کرده است. چپیست مورد اشاره از چهار هسته ی Cortex A53 در کنار چهار هسته ی Cortex A57 بهره می برد که حداکثر توان پردازشی آنها بر روی ۲ گیگاهرتز تنظیم شده.Mali T628 هم نقش پردازنده ی گرافیکی را عهده دار بوده و از سایر مشخصه های کایرین ۹۳۰ می توان به پشتیبانی از سنسور پردازش تصویری ۳۲ مگاپیکسلی و امکان تهیه ویدئوهای ۱۰۸۰P اشاره کرد.

علاوه بر این موارد با یک نگاه ساده به جدول اطلاعات به بیرون درز یافته می توان متوجه شد که کایرین ۹۴۰ نسبت به مدل پایین تر خودش دچار ارتقا قابل توجهی گشته، در این چیپست هسته های Cortex A57 با هسته های Cortex A72 جایگزین شده اند و همچنین حافظه های LPDDR4 و امکان تهیه ویدئوهای ۴K نیز مورد پشتیبانی قرار گرفته اند. البته نباید پردازنده ی گرافیکی Mali T860 که احتمالاً کارایی تحسین برانگیز ارائه خواهد کرد را از قلم انداخت.کایرین ۹۵۰ نسبت به ۹۴۰ تغییرات کمتری را به همراه دارد و در آن شاهد به کارگیری پردازنده ی گرافیکی Mali T880 و مودم LTE Cat.10 هستیم. پیش بینی می شود در صورتیکه شایعات صحت داشته باشند این چیپست ها به ترتیب در سه ماهه ی دوم، سوم و چهارم سال جاری آماده ی عرضه به بازار شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.