۰

گوگل فروشگاه جدید آنلاین، برای فروش گوشی، تبلت و لپ تاپ راه اندازی کرد

بازدید 1132

24444-1024x556

گوگل، غول جستجوی جهان بار دیگر در تلاش است که از طریق فروشگاه اختصاصی دستگاه های نکسوسی و کروم بوک های خود راه بفروش برساند. این فروشگاه با تمرکز بر فروش محصولات سخت افزاری، آخرین تلاش گوگل برای جذب خریداران دستگاه های تولیدی خود است.گوگل می خواهد با این کار بخش سخت افزار را از نرم افزار جدا کند. همان کاری که سال هاست سایر تولیدکنندگان انجام می دهند. در واقع گوگل فروش موسیقی، فیلم و نرم افزار را از سخت افزار جدا می کند.

این اقدام دنباله روی از رویکرد اپل است. آیفون ساز سالهاست که موسیقی، فیلم و نرم افزارهای خود را از طریق فروشگاه جداگانه ای با نام iTunes ارائه می دهد. این در حالی است آیفون ها، مک ها و آیپدهای خود را از طریق وب سایت اختصاصی خود به فروش می رساند. اما همه فروشگاه ها این کار را انجام نمی دهند. برای مثال آمازون محصولات خود را از طریق یک فروشگاه آنلاین ارائه می دهد.

Capture4-710x434

گوگل در حال تقلید از اپل است. “فروشگاه سخت افزار گوگل” اکنون راه اندازی شده است. این اولین بار نیست که گوگل تلاش می کند دستگاه های خود را از طریق وب سایت اختصاصی خود بفروش برساند. در سال ۲۰۱۰ پس از معرفی اولین گوشی نکسوسی، گوگل برای برخی مناطق فروشگاه آنلاین اختصاصی راه اندازی کرد. در نهایت فروش دستگاه های نکسوسی توسط گوگل در Play Store انجام شد.حال پنج سال از این جریان می گذرد و گوگل امیدوار است سایت فروش اختصاصی سخت افزار مسیر اهداف گوگل را هموارتر کند. این شرکت در وبلاگی به آن اشاره می کند:

“همانطور که می دانید محصولات زیادی به خانواده ما اضافه شده است و ما فکر می کنیم که این راه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات بسیار کمک می کند.”

نسل دوم لپ تاپ های Chromebook Pixel نیز در این فروشگاه فروخته می شود. همچنین لوازم جانبی از جمله شارژر و کیس های محافظ گوشی نیز در آن فروخته می شود.همچنین گوگل می گوید که حمل برخی از محصولات برای مدت زمان محدود رایگان خواهد بود. افرادی نیز که به تازگی از Google Play خرید کرده اند، اطلاعات سفارش آنها به طور خودکار به سایت جدید منتقل می شود.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.