۰

گوگل هیچ پولی در قبال تراکنش‌های انجام‌شده توسط Android Pay دریافت نخواهد کرد

بازدید 996

Apple-Pay13-620x465-620x434

اگرچه Android Pay و Apple Pay ممکن است بسیار به هم شباهت داشته باشند، اما یک مشخصه بسیار بزرگ وجود دارد که این دو را از هم متمایز می‌کند. این مشخصه چیزی جز مسئله مالی نیست. پس از این‌که اپل در سال گذشته از سرویس Apple Pay خود را رونمایی کرد، قابل پیش‌بینی بود که شرکت‌ها و بانک‌های زیادی بخواهند خود را در قلب این سرویس جای دهند. چراکه اپل شاید ابداع‌کننده محصولات پررونق نباشد، اما یک رونق دهنده بسیار خوب به شمار می‌رود. (البته به‌غیراز اپل مپس)

این ویژگی شرکت اپل تنها مشخصه برتری آن نیز به شمار می‌رود و سبب آن شد تا شرکت‌های فراوانی بخواهند با اپل در این زمینه همکاری کنند و اجازه دهند اپل هم از هر تراکنش آن‌ها سود کمی ببرد.برای هر تراکنش صورت گرفته توسط کارت اعتباری، اپل ۰٫۱۵% از ارزش تراکنش را به خود اختصاص می‌دهد و برای هر خرید با کارت نقدی (debit card) این رقم به ۰٫۵% هم می‌رسد. شاید برای هر تراکنش این اعداد زیاد بزرگ به نظر نرسند، اما در یک حساب سرجمع، پول کلانی را برای اپل رقم می‌زنند.

Android Pay در طرف مقابل، هیچ پولی در قبال چنین تراکنش‌هایی دریافت نخواهد کرد. هرچند این اقدام خود را مدیون دو برند محبوب و معتبر Visa و MasterCard که با ارائه ویژگی‌های امنیتی و کدگذاری جدید خود، زمینه تحقق این عمل را فراهم نمودند.فروشنده از اطلاعات کارت هیچ‌گاه خبردار نخواهد شد و هیچ‌گونه اطلاعات حساس ردوبدل نمی‌شود تا درنتیجه هرگونه احتمال دزدی آنلاین کاهش یابد.

ازآنجایی‌که Visa و MasterCard در قلمرو پرداخت‌های انجام‌شده با کارت اعتباری و کارت نقدی حکمرانی می‌کنند، برخی معتقدند که اپل شاید در سال‌های آتی مجبور به مذاکره دوباره با شرکت‌های طرف قرارداد جهت تغییر سیاست‌های پولی خود بشود تا جایگاه خود را همچنان به‌عنوان یک گزینه پرداختی حفظ کند.اگرچه شاید گوگل نتواند از این سرویس جدید خود همانند اپل سود ببرد، اما مطمنا باعث گسترش سرویس Android Pay در سایر بازارها خواهد شد.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.