۰

گوگل کد به زودی از دسترس خارج می گردد

بازدید 1170

xgoogle_code.jpg.pagespeed.ic.IXBhhV9U6O

Google Code فضای آنلاینی بود که برای تبادل نظر و اشتراک پروژه ها میان برنامه نویسان و توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گرفت. گوگل تصمیم دارد این فضای مجازی که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده بود را به زودی تعطیل نماید.گوگل اعتقاد دارد در فضای یاد شده، اطلاعات مفیدی رد و بدل نمی گردد و اسپم و نرم افزار های مخرب در آن موج می زدنند. از سوی دیگر بیشتر برنامه نویسان به GitHub مهاجرت کرده اند و همین موضوع باعث گشته تا اداره کردن این سرویس، برای مدیران گوگل به صرفه نباشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مدیران گوگل به نام Chris DiBona در بلاگ این شرکت می نویسد: «پس از مهاجرت برنامه نویسان از Google Code، حالا بیشتر شاهد وجود انتشار نرم افزار های مخرب و اسپم هستیم و همین موضوع باعث می گردد تا وقت بسیار زیادی برای مدیریت و اعمال نظر در مورد محتوای انتشار یافته در این فضا، گذاشته شود.»لازم به ذکر است که از امروز، هیچ پست جدیدی در Google Code قرار نخواهد گرفت و این سرویس تا ژانویه ی سال ۲۰۱۶ نیز از دسترس خارج خواهد شد. این مدت زمان، اعمال شده تا کاربران بتوانند پروژه های خود را دانلود و آرشیو نمایند؛ گوگل همچنین ابزاری را تدارک دیده که برنامه نویسان می توانند محتوای تولیدی خود را توسط آن، به Github انتقال دهند.

نرم افزار و اپلیکیشن های مخرب در Google Code زمانی خطرناک تر می شدند که افراد نا آگاه، به تصور اینکه در حال دانلود امن از Google.com هستند، با خیال راحت این اپ ها را دانلود و مورد استفاده ی خود قرار می دادند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.