۰

توقف برنامه ساخت و استفاده از ماهواره اختصاصی فیس بوک

بازدید 968

space-satellite-orbit

بر طبق گزارشی که از جانب امیر افطاری در وبسایت The Information منتشر شده اینطور به نظر می رسد که فیس بوک برنامه ی خودش در مورد ساخت و ارسال یک ماهواره اختصاصی به فضا را متوقف نموده.این گزارش می افزاید غول شبکه های اجتماعی بودجه ای ۵۰۰ میلیون دلاری را برای ماهواره ی مذکور در نظر گرفته بوده و می خواسته از طریق آن امکان دسترسی ارزان تر کاربران کشورهای در حال توسعه به اینترنت را فراهم آورد، اما عدم مقرون به صرفه بودن این پروژه و هزینه های نهایی تمام شده ی ارائه ی خدمات از طریق آن در نهایت سبب گشته فیس بوک برنامه اش در این زمینه را به صورت کامل متوقف نماید.

کمپانی مورد بحث مدت نسبتاً طولانی است که به آزمودن راه های مختلف می پردازد تا ضریب دسترسی جهانی به اینترنت را افزایش دهد (و البته این افزایش ضریب سبب خواهد شد کاربران بیشتری به محصولات فیس بوک روی بیاورند).یکی از راهکارهای کلیدی در این راستا پروژه ی Internet.org بوده که فیس بوک از طریق آن و با همراهی چند کمپانی دیگر تلاش نموده بوسیله راهکارهای مبتکرانه هزینه ی استفاده از دیتا را برای برخی از ساکنین کشورهای در حال توسعه کاهش دهد.

البته Internet.org تنها برنامه ی کمپانی مورد اشاره محسوب نمی شود. آنها اندکی قبل دست به معرفی اپلیکیشنی اندرویدی و بسیار سبک با نام “فیس بوک لایت” زدند که امکان دسترسی به نسخه ای ویژه و بهینه از سرویس های شبکه ی اجتماعی شان را مهیا می کرد.همه ی موارد فوق الذکر در حالی اتفاق افتاده اند که مارک زاکربرگ هنوز هم برای توسعه ی Internet.org و محقق شدن اهدافش بر استفاده از ماهواره ها تاکید می کند و آنها را یکی از موثرترین راهکارهای ممکنه می داند.

در همین راستا The Information در گزارش خود به نقل از فردی که مستقیماً در جریان پروژه ی مذکور و پروژه ی ماهواره ی فیس بوک بوده آورده، هزینه های بالا سبب شدند این شرکت از ماهواره ی اختصاصی خودش دست بکشد ولی این بدان معنا نیست که آنها تمایلی به استفاده از ماهواره های دیگر کمپانی ها نداشته باشند و از این طریق برنامه ی خود را پیش نبرند.

فیس بوک باور دارد با فراهم کردن ابزار مناسب دسترسی به وب برای کشورهای در حال توسعه، می تواند از بازارهای بسیار بکر و دست نخورده آنها میلیون ها و شاید میلیاردها کاربر را به جامعه ی کنونی استفاده کنندگان خدماتش بیافزاید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.