۰

بلِید، اولین سوپراسپورت پرینت سه بعدی جهان معرفی شد

بازدید 872

DM-Blade-3d-printed-car

استفاده از پرینترهای سه‌بعدی رفته رفته راه خود را به سوی صنعت خودروسازی نیز باز می‌کند. با افزایش نگرانی‌ها در مورد افزایش آلایندگی خودروها، دایورجنت میکروفکتوریز (Divergent Microfactories) اولین سوپر اسپورت خود را که یک خودروی سبز است، با استفاده از پرینت سه‌بعدی رونمایی کرد.دایورجنت میکروفکتوریز اولین سوپراسپورت سبز جهان را که با استفاده از پرینت سه‌بعدی تولید شده، رونمایی کرد. این سوپراسپورت زیبا که بلِید نام دارد مبتنی بر فناوری طراحی خود کمپانی شکل گرفته و به مرحله‌ی تولید رسیده است.

هرچند این روزها خودروهای بسیاری با آلایندگی کم روانه‌ی بازار می‌شوند، اما دایورجنت به این نتیجه رسیده که فرآیند تولید این خودروها چندان دوستدار طبیعت نیست؛ از این‌رو این کمپانی در پی آن است تا روند تولید خودروها را نیز منطبق بر الگوهای دوستدار محیط زیست کند. همچنین این خودروساز در نظر دارد تا زیبایی و هنر صنعت خودروسازی را فدای تولید خودروهای پاک و محیط زیست نکند؛ از این‌رو روش‌های نوینی را برای طراحی خودرو در پیش گرفته است.

Blade، اولین سوپر اسپورت پرینت سه بعدی جهان

براساس اطلاعات ارائه شده، اولین نمونه‌ی سوپراسپورت تولید شده توسط دایورجنت در مقایسه با سوپراسپورت‌های معمول موجود در بازار، شاهد کاهشی ۹۰ درصدی از نظر وزن بوده است؛ هرچند از نظر استحکام بدنه نیز بسیار بهتر از نمونه‌های موجود طراحی شده است.

موتور ۷۰۰ اسب بخاری بلید از بنزین یا گاز طبیعی فشرده شده استفاده می‌کند. این خودرو قادر است تنها در ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بلید در تعداد محدودی تولید خواهد شد؛ اما هنوز دایورجنت اطلاعاتی را در خصوص قیمت این خودرو ارائه نکرده است. کمپانی تولیدکننده برای فروش امتیاز فناوری تولید خودرو از طریق پرینت سه‌بعدی نیز برنامه‌ریزی کرده تا از این طریق سایر کمپانی‌ها نیز بتوانند خودروی خود را تولید کنند.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.