۰

وحشتناک ترین پل‌های دنیا

بازدید 1685

ممکن است برخی از خوانندگان تعطیلاتشان را در کشورهای خارجی بگذرانند و دلشان بخواهد سری به این مناطق نیز بزنند، اما پیشنهاد ما به شما این است که حتی به تصاویر آن هم نگاه نکنید. این پل‌ها ترسناک‌ترین پل‌های ساخته‌شده روی زمین می‌باشند(پل صراط در زمین!) اگر شما می‌خواهید در این سفر همراه ما باشید ساک‌های خود را ببندید تا باهم به دیدن ۱۰تا از ترسناک‌ترین پل‌های دنیا برویم.

۱۰ – چین – پل  Siduhe

   Siduhe-Bridge

این پل درارتفاع ۴۵۰ متری از سطح دریا در چین قرار دارد. معمولاً پل‌ها هرچه طولانی‌تر و بلندتر باشند ترسناک‌تر خواهند بود. نظرتان راجع به این پل تغییر خواهد کرد وقتی بگوییم این پل با ۱۲۰۰ متر طول بیشترین اندازه را در بین پل‌های جهان داراست. خیلی هیجان‌انگیز است که بر روی این پل ۱۲۰۰ متری بایستیم و احتمالاً نفسمان بند خواهد آمد اگر از آن بالا به پایین نگاه کنیم!

۹ – روسیه – پل رودخانه‌ی Vitim

Vitim-River-Bridge

این پل باستانی روسیه (از آن به‌عنوان راه‌آهن (!) استفاده می‌شده) به نظر امن می‌آید و به نظر می‌رسد به‌اندازه‌ای پهن باشد که یک ماشین به‌تنهایی بتواند از آن عبور کند اما طبق گفته‌ی کسانی که از این پل گذشته‌اند به‌اندازه‌ی کافی ترسناک هست، طوری که دست‌هایشان در طول مسیر می‌لرزیده است! اما این پایان ماجرا نیست زیرا اگر در فصل زمستان به این پل سری بزنید خواهید دید که چوب‌های آن یخ‌زده است و آن‌قدری لیز هست که بتواند هرکسی را به درون رودخانه بیندازد.

۸ – فرانسه – پل  Aiguille du Midi

Aiguille-du-Midi

برای گذشتن از این پل به ۲۸۰۰ متر پیاده روی نیاز است. اما اگر کسی بتواند این مسیر را بدون مشکل رد کند با مناظر خیره‌کننده‌ای از بالای کوه‌های آلپ که ارتفاع بعضی از آن‌ها به ۳۶۰۰  متر نیز می‌رسد روبرو می‌شوند.

۷ – غنا – پل  Canopy Walk

Canopy-Walk-Bridge

 چوب‌های کوچک به ضخامت ۳۰ سانتی‌متر و طنابی به طول ۱٫۳۰ متر مصالح استفاده‌شده در این پل می‌باشند! اگر کسی جرات عبور از این پل را داشته باشد و بی‌احتیاطی کند ممکن است خود را در میان جنگل‌های پارک ملی غنا مشاهده کند!

هرکس اعصاب این را داشته باشد تا چندین دقیقه بر روی این پل بایستد می‌تواند شاهد حیات‌وحش فوق‌العاده و گیاهان بی‌نظیر این جنگل از یک منظره‌ی عالی باشد.

۶ – کانادا – پل معلق Capilano

Capilano-Suspension-Bridge

این یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق دنیا می‌باشد. تصور کنید که در حدود ۶۰ متری رودخانه‌ی Capilano بین زمین و هوا معلق بمانید. این پل موفق به گرفتن جان چندین نفر شده است!

۵ – ایرلند شمالی – پل طنابی  Carrick-a-Rede

Carrick-a-Rede-Rope-Bridge

راحت‌ترین راه و صدالبته ترسناک‌ترین راه برای رسیدن به جزیره‌ی Carrickarede  از ایرلند شمالی همین پل می‌باشد که شمارا در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری صخره‌های تیز زیر آن معلق نگه می‌دارد. شاید این مسیر ۲۰ متری اعصاب شمارا نابود کند پس بهتر است یک قایق اجاره کرده و خیلی آرام و رمانتیک به این جزیره برسید.

۴ –  نروژ – پل  Storseisundet

Storseisundet-Bridge

این پل نروژی بسیار امن به نظر می‌رسد اما رانندگانی که در طول آن حرکت کرده‌اند از ترسی که در وجودشان پس از عبور از پل ایجاد شده صحبت کرده‌اند. اما بازهم می‌گوییم این پل چیزی برای ترساندن شما ندارد و به‌اندازه‌ای ثابت و مستحکم هست که بدون مشکل در طول آن حرکت کنید و آسیبی نبینید. درواقع این‌یک توهم بصری است که این پل را به یک مکان خطرناک تبدیل کرده است.

۳ –  مالزی – پل  Langkawi Sky

Langkawi-Sky-Bridge

این همان پلی است که باعث شد پس از دیدن آن قلب من محکم‌تر به قفسه‌ی سینه‌ی من بکوبد و اصرار کند که دیگر به ان نگاه نکنم. اما این برای من تعجب‌آور بود که این پل شمارا در فاصله‌ی ۶۰۰ متری سطح دریا معلق نگه دارد. این پل به‌قدری خطرآفرین می‌باشد که استفاده از آن تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد و فقط باید از دور از آن بترسید!

۲ – مریلند – پل  Chesapeake Bay

Chesapeake-Bay-Bridge

این پل یکی از ترسناک‌ترین پل‌های دنیاست طوری که بسیاری ترجیح می‌دهند لباس غواصی بر تن کنند و در زیر آن شنا کنند تا بخواهند از آن عبور کنند و یا حتی مبلغی به‌اندازه‌ی ۲۵ دلار می‌پردازند تا با وسایل مخصوص آن‌ها را از طول این پل بگذرانند.

دلایل خوبی هم برای این ترس وجود دارد. برای مثال چندی پیش یک راننده به داخل رودخانه افتاد و در عمق ۱۲ متری آن جان داد و یا بادهای ۶۵ کیلومتر بر ساعت آن باعث می‌شود شمارا در داخل رودخانه‌ی آن بیندازد. در ضمن طراحی پل هم به‌گونه‌ای است که ترسی در وجود رانندگان می‌اندازد.

۱ – سوییس – پل  Trift

Trift-Bridge

این پل که دیدن تصاویر آن نیز ترسناک می‌باشد ۱۷۰ متر طول دارد. کسانی که بخواهند از این پل عبور کنند باید در شرایط جوی مناسب اقدام به این کار کنند. جدای از این موارد، بادهای شدید این ناحیه باعث نوسان‌های بسیار شدید این پل می‌شوند. پاداش افراد شجاعی که جرات عبور از این پل را دارند مناظر فوق‌العاده‌ی کوه‌های آلپ سوییس می‌باشد. نظر شما در مورد تصویر بالا چیست؟ دوست دارید کدام پل را تجربه کنید؟

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.themost10.com/frightening-bridges/” target=”blank” ]منبع[/button]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.