۰

مرسدس بنز S-Class با نقشه راهنمای نوکیا

بازدید 1189

mercedes1

 آیا خودروهای بدون سرنشین، خودروهای نسل آینده هستند؟ واضح است که رانندگی، لذت دیگری دارد ولی تصور کنید روزی پرکار را پشت سر گذاشته اید و خستگی، حال و حوصله رانندگی برایتان باقی نگذاشته است و یا روز شلوغی را در نظر بگیرید که ترافیک سنگینی، همه خیابانها را مسدود کرده باشد. آنوقت است که ارزش یک خودروی بدون راننده که قادر است بهترین مسیر را بطور اتوماتیک انتخاب کرده و به راحتی شما را به منزل برساند بیشتر معنی پیدا میکند.

 همه میدانیم که نوکیا همیشه علاقه خاصی به توسعه فناوری خودروهای بدون راننده از خود نشان داده است و تاکنون بالغ بر یکصد میلیون دلار برای تحقیق و ساخت چنین خودروهایی سرمایه گذاری کرده است بطوریکه اخیرا ویدئویی از نتیجه تحقیقات این شرکت و پیاده سازی یک سیستم پیشرفته مسیر یاب که از فناوری “HERE” نوکیا بهره میبرد و یک خودروی مرسدس بنز S-Class را هدایت میکند، منتشر شده است.

طبق خبر هایی که به تازگی بر روی بلاگ “Here” منتشر شده،  این خودرو به تجهیزاتی مانند حسگر رادار و دوربینهای Stereoscopic جهت یاب مجهز است که قادر به پوشش یک زاویه ۳۶۰ درجه ای در اطراف خودرو است.  این ابزار آلات، توسط سیستم هوشمندی کنترل میشوند که نه تنها می تواند خودرو های اطراف خود را تشخیص دهد بلکه قادر است حرکت افراد و موانع دیگر در سر راه خود نیز شناسایی نماید.

محققان از نحوه کار این سیستم و اینکه چگونه قادر به پیش بینی و تصمیم گیری برای خودرو است پرده برداشته اند. این تجهیزات قادرند اطلاعات دریافت شده از حسگر ها و دوربین های حساس اطراف خودرو را تجزیه و تحلیل کرده و دستورات و پیش بینی های لازم را برای حرکت بعدی به سیستم هدایت خودرو ارسال کنند. در صورتیکه راننده پشت فرمان باشد، این اطلاعات میتوانند در بهبود عملکرد و افزایش سرعت عکس العمل راننده بسیار موثر باشند. حتی سازندگان این تجهیزات ادعا میکنند، سرعت عکس العمل این سیستم از انسان بالاتر است.

رانندگان با تجربه خوب میدانند که یک راننده حرفه ای، به خوبی میتواند حرکات رانندگان دیگر را پیش بینی کند. بنا به اظهارات Ogi Redzic مدیر ارشد فناوری “HERE” نوکیا، ظهور خودروهای بدون سرنشین میتواند نحوه زندگی فعلی و فعالیت بشر را متحول کند بطوریکه درهای جدیدی به روی صنعت حمل و نقل شخصی گشوده خواهد شد.

منبع: Nikiapoeruser

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.