۰

برتری های Galaxy S5 Plus بر Galaxy S5

بازدید 984

چندی پیش بود که خبر جدید اپل را شنیدیدم که قصد رونمایی از گوشی جدید خود به نام آیفون ۶ را دارد که آن ها را در دو سایز متفاوت به نام های آیفون ۶ پلاس و آیفون ۶ منتشر خواهد کرد! در واقع این اولین بار بود که نام یک گوشی در کنار پلاس قرار می گرفت تا نشان دهد در برند و نام جدید خود، از هم نوعش برتر است.

 Samsung-Galaxy-S5-0-787x1024

البته این نام انحصارا شاید دو ماه برای اپل بود و امروز متوجه شدیم که شرکت سامسونگ برای اینکه از رقیب خود عقب نماند یا اینکه بتواند بازار را به سمت خود متمایل کند یک گوشی جدید از مدل قدیمی تر گوشی های خود که حدود یک سال شاید هم بیشتر از تولد آن می گذرد اضافه کرده است!این گوشی چیزی جز Galaxy S5 نیست که هم اکنون در ورژن جدید با نام Galaxy S5 Plus معرفی شده است و به زودی در ویترین فروشگاه های معروف قرار خواهد گرفت. اما واقعا Galaxy S5 Plus  چه چیزی بیشتر از Galaxy S5 دارد؟ ما اینجاییم تا این مورد را بررسی کنیم و شما را در خریدی بهتر راهنمایی کنیم.ما تمام خصیصه های این دو گوشی را با هم بررسی کرده ایم و به نتایجی دست یافته ایم که خوب است شما هم قبل از خرید این گوشی از آن مطلع باشید!

Galaxy S5 Plus

مقایسه ویژگی های عمومی طراحی Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5

این دو گوشی هر دو در رده ی گوشی های هوشمند قرار می گیرند که نرم افزاری که پشتیبانی می کنند و امورات این گوشی هوشمند با آن مدیریت می شود چیزی جز( Android (4.4.2  نیست که رابط کاربری آن هم TouchWiz است! از نظر اندازه هم باز با ویژگی های مشابه روبرو می شویم و اینکه این دو در رده گوشی های متوسط قرار دارند که دقیقا اندازه ی هر دوی آن ها برابر با ۴۲ × ۷۲٫۵ × ۸٫۱ میلی متر است. از نظر وزن هم باز با  دو عدد مشابه و دقیقا مثل هم مواجه می شویم که چیزی جز عدد ۱۴۵ گرم نیست. هر دو گوشی در مشخصاتشان ذکر شده که دارای قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار هستند و مشخصه بارز هر دو ضد آب بودن آن هاست!

Galaxy S5 Plus

مشخصه های ظاهری و طراحی این دو گوشی، نشان داد که سامسونگ روی این دو مورد اصلا کار نکرده و دقیقا گوشی ای برابر با طراحی مدل قبلی خود ارائه کرده است! لاجرم باید به سمت بازبینی های جزیی تر و بیشتری برویم!

مقایسه ویژگی های نمایشگر Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5

در بررسی نمایشگر این دو گوشی هم باز به اعداد و رقم های مشابهی برخورد می کنیم که خوب است شما هم بدانید! نمایشگر این دو گوشی هر دو یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی است که در رده ی نمایشگر های بزرگ به حساب می آیند! از نظر وضوح نیز دارای ویژگی و کیفیت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل هستیم بنابراین Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5 در خصیصه ی تراکم پیکسلی که مهم ترین ویژگی بارز برای کیفیت و دقت است برابر می شوند! تراکم پیکسلی ها هم با رقم ۴۳۲ پیکسل در اینچ ذکر شده اند!

Galaxy S5 Plus

حتی تکنولوژی بکار رفته در نمایشگر هم Super AMOLED است و از این نظر هم چیزی از هم بیشتر ندارند. Multi-touch هم ویژگی است که سامسونگ برای هر دو قرار داده تا کاربران بتوانند کارایی بیشتری داشته باشند! سنسور نوری، و مجاورتی و از سوی دیگر شیشه ی ضد خراش هم ویژگی های مشترک دیگری است که شما می توانید در هر دو مشاهده کنید! خوشبختانه یا متاسفانه در بعد نمایشگر هم این دو گوشی برتری نسبت به هم ندارند پس باید به سمت مقایسه های بعدی برویم!

مقایسه ویژگی های دوربین Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5

مقایسه دو گوشی را از نظر دوربین به صورت متقابل در زیر آورده ایم :

Galaxy S5 Galaxy S5 Plus  
۱۶ megapixels ۱۶ megapixels دوربین
LED LED نوع فلش
F2.2 F2.2 اندازه دیافراگم
۱/۲٫۶″ ۱/۲٫۶″ اندازه سنسور دوربین
فوکوس خودکار – فوکوس لمسی – فوکوس دستی – تشخیص موقعیت چهره – تشخیص خود کار فاز – بخش از پیش تنظیم رنگ سفید – کنترل iso– ویژگی تنظیم و تثبیت تصویر دیجیتال – جبران نوردهی – حالت تصویر برداری مستمر و پشت سر هم -برچسب گذاری جغرافیایی – حالتمحدوده دینامیکی بالا(HDR) – حالت شب – زمان سنج – فعال کردن دستورات صوتی –Scene– Effect- فوکوس خودکار – فوکوس لمسی – فوکوس دستی – تشخیص موقعیت چهره – تشخیص خود کار فاز – بخش از پیش تنظیم رنگ سفید – کنترل iso– ویژگی تنظیم و تثبیت تصویر دیجیتال – جبران نوردهی – حالت تصویر برداری مستمر و پشت سر هم -برچسب گذاری جغرافیایی – حالتمحدوده دینامیکی بالا(HDR) – حالت شب – زمان سنج – فعال کردن دستورات صوتی –Scene– Effect- ویژگی ها
۳۸۴۰×۲۱۶۰ (۴K) (30 fps) ۳۸۴۰×۲۱۶۰ (۴K) (30 fps) Camcorder
تثبیت کننده تصویردیجیتال، حالتمحدوده دینامیکی بالا(HDR) تثبیت کننده تصویردیجیتال، حالتمحدوده دینامیکی بالا(HDR) Features
۲٫۱ megapixels ۲٫۱ megapixels دوربین روبرو

همانطور که مشاهده نمودید از این نظر هم کاملا با دو گوشی مشابه روبرو هستیم.

Galaxy S5 Plus

مقایسه ویژگی های نمایشگر Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5

به نظر می رسد نهایتا در بخش سخت افزاری به تفاوت هایی دست پیدا کنیم. ویژگی های سخت افزاری این دو گوشی به صورت زیر می باشد:

Galaxy S5 Plus Galaxy S5  
Qualcomm Snapdragon 805 APQ8084 Qualcomm Snapdragon 801 MSM8974-AC System chip  پیشرفت
Quad core, 2500 MHz, Krait 450 Quad core, 2500 MHz, Krait 400 Processor  پیشرفت
Adreno 420 Adreno 330 Graphics processor  پیشرفت
۲۰۴۸ MB RAM ۲۰۴۸ MB RAM System memory  مساوی
۱۶ GB ۳۲ GB Built-in storage

به نظر می رسد که تفاوت های این دو گوشی تا کنون فقط از نظر سخت افزاری بوده است! اما یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران در مورد باطری گوشی هاست! گاهی تنها برتری باطری نسبت به مدل مشابه تنها علت خرید و تعویض گوشی می شود! حالا به سراغ این مشخصه می رویم.

Galaxy S5 Plus

مقایسه ویژگی های دوربین  Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5

به نظر می رسد از نظر مشخصه باطری هم هر دو گوشی ویژگی های یکسانی دارند چرا که هر دو از باطری مشابه با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر در ساعت بهره می برند که این گزینه امکان مکالمه ۲۱ ساعتی را به کاربر می دهد! جالب است که مدت زمان تماس تصویری با این باطری هم به همان میزان ۲۱ ساعت می باشد! مدت زمان آماده به کار هم حدود ۱۶ روز است که در هر دو یکسان است و البته رتبه پایینی دارد!

نتیجه گیری

به نظر می رسد که دو گوشی سامسونگ موسوم به Galaxy S5 Plus  و Galaxy S5 هر دو کاملا شبیه به هم هستند ولی Galaxy S5 Plus  تنها از بعد سخت افزاری پیشرفت هایی داشته است!  در عین حال ویژگی های ارتقا داده شده در Galaxy S5 Plus  نسبت به Galaxy S5 گزینه ای را ایجاد نکرده که برتری محضی را نشان دهد. حالا کسانی که در این لحظه صاحب یک گوشی Galaxy S5  هستند آیا لزومی دارد که گوشی خود را به Galaxy S5 Plus ارتقا دهند؟!

Galaxy S5 Plus

با توجه به اینکه سامسونگ می توانست از نظر نرم افزاری حد اقل اندروید و نرم افزار سیستم عامل را ارتقا دهد! می توان گفت صرفا قصد تولید یک گوشی جدید داشته تا بتواند با چسباندن نام پلاس به آن از رقیب خود اپل عقب نماند اما اگر اجرای نرم افزارها، بازی ها و سرعت گوشی Galaxy S5  برای شما مشکلی ایجاد نکرده است، می توانید روی همین برند و مدل بمانید و فکر ارتقا به Galaxy S5 Plus  از سر بیرون کنید! چرا که چیز جدیدی عایدتان نخواهد شد! در عین حال می توانید از مدل های جدید تر گوشی هایی که آن ها را بررسی کرده ایم، دیدن کنید و بعد هم در صورت تمایل و مشاهده برتری خریداری کنید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.