۰

افزایش هزینه تلفن ثابت ابلاغ شد

بازدید 899

ستاد تنظیم بازار در مصوبه جدید خود قیمت ماهانه خط تلفن ثابت را نیز تعیین کرده است. بر این اساس کاربران تهرانی باید ماهانه ۲۰ هزار تومان را بپردازند.ستاد تنظیم بازار افزایش هزینه تلفن ثابت را تصویب کرده و آن را از ابتدای شهریور امسال اعمال خواهد کرد.مشرق نوشت، ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است. این افزایش قیمت که اولین حرف و حدیث‌ها در مورد آن از ابتدای سال گذشته به گوش رسیده بود، حال با موافقت رگولاتوری و مخابرات انجام خواهد گرفت.

مدل جدید قیمت‌گذاری تلفن، یک کف پرداخت ثابت را شامل می‌شود که حتی با کارکرد کمتر از آن مقدار نیز باید پرداخت شود. مشترک همچنین باید در صورت استفاده بیشتر از کف پرداخت تعیین شده، مابه‌التفاوت آن را بپردازد.

قیمت جدید تلفن ثابت

ستاد تنظیم بازار در مصوبه جدید خود قیمت ماهانه خط تلفن ثابت را نیز تعیین کرده است. بر این اساس کاربران تهرانی باید ماهانه ۲۰ هزار تومان را بپردازند. مشترکین ساکن در مراکز استان نیز باید مبلغ ماهانه ۱۵ هزار تومان را برای استفاده از تلفن ثابت پرداخت نمایند. این مبلغ برای شهرهای دیگر نیز ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

رگولاتوری و مخابرات بعد از برگزاری جلسات متعدد برای اجرایی کردن و رسیدن به این مدل پرداخت برگزار کرده‌اند. مخابرات پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل اجرایی نشدن مصوبه افزایش قیمت، زیانی ۲ هزار میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت

معاون شرکت مخابرات ایران افزایش هزینه نگهداری را از دیگر دلایل مخابرات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده کارها برای نگهداری از خطوط مخابراتی به بخش‌های بیرونی برون سپاری شده است، هزینه ماهانه نگهداری هر خط تلفن ثابت به طور متوسط ۲۳ هزار تومان می‌شود. یعنی اگر بخواهیم یک خط تلفن فقط بوق داشته باشد باید برای آن ۲۳ هزار تومان هزینه به پیمانکار پرداخت کنیم.

وی دلیل بعدی برای درخواست افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت را ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که از عمر تجهیزات می‌گذرد باید به روزرسانی شود و تغییر فناوری در حوزه‌های مختلف ایجاب می‌کند که ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم؛ هم اکنون با توجه به تحولات اخیر در بخش ارز، هزینه سرمایه گذاری هم تا ۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

زارعیان تصریح کرد: لازم است که تعرفه‌ها منطقی شود و کمک شود تا ما بتوانیم بخشی از درآمد مخابرات را در بخش‌های توسعه‌ای هزینه کنیم. به ویژه در دو سال اخیر و بعد از کرونا، افزایش توجه مردم به فضای مجازی، استفاده بیشتر از اینترنت به ویژه در بخش‌های مختلف آموزشی و اقتصادی و بازرگانی، ضرورت نوسازی شبکه را حتمی کرده و به همین دلیل باید در این بخش هم سرمایه گذاری شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.