۰

اسنپ و تپسی در حال تصمیم‌گیری برای تغییر تعرفه‌های سفر در سال جدید

بازدید 1380

قیمت کرایه‌های تاکسی قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه تغییر کند. در این بین آیا اسنپ و تپسی به‌عنوان بخشی از حمل‌ونقل هوشمند، دست به تغییر تعرفه‌های خود خواهند زد؟

طبق سنت هر ساله، تاکسیرانی با شروع سال جدید قیمت کرایه‌های تاکسی را تغییر می‌دهد. امسال و براساس برخی خبرهای منتشرشده قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه کرایه تاکسی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. البته در این زمینه گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال چندی پیش سازمان تاکسیرانی اعلام کرد که آن‌ها مانند اسنپ و تپسی نرخ‌گذاری در این زمینه را تغییر داده‌اند و قرار است نرخ تاکسی در تهران شناور باشد. رئیس سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرده که در اقدامی تازه، روش قیمت شناور را برای تاکسی‌های پایتخت استفاده خواهند کرد. در این شیوه تازه، براساس ساعت‌های پیک و نوع و زمان سفر قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند.

با این اتفاق بسیاری این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا اسنپ و تپسی به‌عنوان سرویس‌های حمل و نقل هوشمند هم می‌خواهند قیمت‌های سفر خود را افزایش دهند؟

فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ، در گفت‌وگو با زومیت اعلام می‌کند که قیمت‌گذاری در اسنپ تابعی از عرضه و تقاضا است و با این روش آن‌ها تلاش می‌کنند علاوه‌بر مناسب بودن قیمت برای مسافران، درآمد کاربران راننده را نیز بهینه کنند.

او در این مورد به زومیت گفت:

کاربران راننده نباید فراموش کنند که افزایش هزینه سفر در روزها و ساعات کم درخواست منجر به کاهش بیشتر درخواست‌ها و در نهایت کاهش درآمد آن‌ها می‌شود. از طرفی اگر درخواست برای هر راننده زیاد باشد، عموماً ترافیک هم شدید است. پس درنهایت تعداد سفرهایی که کاربر راننده می‌تواند انجام دهد کاهش یابد.

به باور او در چنین شرایطی افزایش قیمت از یک طرف می‌تواند تعداد سفر کم را جبران کند و از سوی دیگر عرضه و تقاضا را هم متعادل نگه دارد.

شهابی می‌گوید که در اسنپ آن‌ها سعی می‌کنند بسته به شرایط، قیمت‌ها را متناسب‌سازی کنند. شهابی تأکید می‌کند که هرچند تغییر نرخ ناوگان حمل‌ونقل عمومی به یک‌باره در اسنپ اعمال نخواهد شد، اما در بلندمدت تأثیر این افزایش بر قیمت‌های اسنپ قابل انکار نیست.

در همین زمینه اما تپسی اعلام می‌کند که هنوز تصمیمی در مورد افزایش قیمت‌ها نگرفته است و در روزهای آینده نسبت به تغییر یا متناسب‌سازی تعرفه‌های سفر در این پلتفرم تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.