۰

آشنایی با شرکت موفق Xiaomi یا اپل چینی ها و محصولاتش

بازدید 959

همان طور که می دانید اپل یک شرکت آمریکایی است که نیازی نیست بیش از این در مورد آن توضیح داده شود. همین قدر که گاهی سیب معیوب این برند را ببینید حتی می توانید زمان مرگ استیو را هم به یاد آورید. اما اخیرا شاهد رشد شرکتی معروف هستیم که به اپل چینی ها مشهور است و نامش Xiaomi  است و به صورت شیائومی تلفظ می شود. انگلیسی ها بیشتر این کلمه و آوای ان را به صورت show me به ذهن سپرده اند. البته تلفظ ما با چینی ها خیلی فرق دارد.

Xiaomi

علت نام گذاری شرکت به شیائومی به احتمال زیاد بخاطر محبوبیت برنج بین چینی ها بوده است یا اینکه می خواسته اند بگویند که همچون برنج که غذای مشهور و همیشگی آن هاست، شیائومی و محصولاتش هم باید همراه همیشگی مردم چین باشند. به هر حال هر دلیلی داشته، این نام بر این شرکت نهاده شده است.

اما اینکه این شرکت را اپل چینی ها می نامند، علت جالبی دارد. بسیاری از افراد به محض دیدن کلمه و عبارت اپل چینی ها تصور می کنند که اپل شعبه جدیدش را در چین راه اندازی کرده است اما حقیقت امر این است که شیائومی یک شرکت کاملا چینی است که محصولاتش را شبیه به اپل می سازد. این شباهت در ساختار و ظاهر و بکارگیری سخت افزار بسیار به چشم می آید.

شیائومی حتی در نام گذاری محصولاتش هم از اپل الهام گرفته است. mi pad یکی از محصولات شیائومی است که برابر با iPad Mini اپل است. می توان گفت با هر محصول اپل، شیائومی هم یک محصول جدید دارد که به رقابت با اپل می پردازد. برای مثال Mi Note و Mi Note pro  این شرکت با آیفون ۶ رقابت می کند که البته با قیمتی حدود نصف آیفون ۶ به فروش می رسد. گوشی Mi Note از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در حد اعلا ساخته شده است و می توان به آن مطمئن بود، حتی مزیتی که این گوشی به سایر گوشی های روز مثل آیفون و گلکسی اس ۴ دارد این است که باریک تر از آن هاست.

Xiaomi

شیائومی تصمیم دارد Mi Note  را در فصل بعد روانه تمام بازارها بجز آمریکا کند.

اما علت رشد شیائومی در مقابل اپل این حریف قدر گزینه های بسیاری است. اول اینکه بازار بسیاری از کشورهای شرقی زیر دست این شرکت است چرا که برای آن ها گوشی تولید می کند. این شرکت دارای بازارهای آنلاین است تا هزینه ها را حسابی بشکند و از سمتی تمام قطعات گوشی های این شرکت، توسط تولید کنندگان تولید و به آن ها ارائه می شود و این شرکت بدین صورت دغدغه های رقابتی نظیر سایر شرکت ها ندارد. از سمتی همایش ها و کنفرانس های این شرکت به نحوی است که تعداد زیادی از افراد را به دور هم جمع می کند و موجب می شود که با برنامه های متنوع، مدعوین را با خاطره ای خوش روانه خانه هایشان کند که این می تواند رمز ماندگاری خوبی باشد.

Xiaomi

همراهی شیائومی با کاربرانش به صورت به روز کردن نرم افزار ها باعث شده که مخاطبینش بیش از پیش و بیش از سایر رقبا با آن همراه باشند . مشتری مداری یکی از بهترین و مهمترین گزینه ها برای موفقیت هر کسب و کاری است که در شیائومی به چشم می خورد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.