۰

کرش نرم افزار واتس اپ با پیام های طولانی حاوی اموجی

بازدید 1292

یک محقق امنیتی به نام Indrajeet Bhuyan، روشی را یافته است که اگر فردی افکار شیطانی در سر داشته باشد می‌تواند نرم افزارواتس اپ بر روی گوشی افراد دیگر را با مشکل مواجه کند.

42-72708890-710x434

این کرش نرم افزاری هنگامی روی داد که فردی یک پیام حاوی ۵۰۰۰ شکلک اموجی را برای یکی از مخاطبان خود فرستاد. پس از آنمتوجه شد که واتس‌اپ او با چنین پیام‌هایی بسته می‌شود و تنها راه رهایی از این معضل، با پاک کردن این پیام از طریق پاک کردن تاریخچه‌ی پیام‌ها و همچنین باز کردن دوباره نرم افزار واتس‌اپ امکان پذیر می‌باشد.

جالب اینجاست که این مشکل فقط برای کاربران اندروید روی می‌دهد و جالب‌تر از آن این می‌باشد که محدودیت کاراکتر در پیام‌هایواتس‌اپ، ۶۰۰۰ کاراکتر است اما با این حال با ۵۰۰۰ کاراکتر این مشکل به وجود می‌اید و شما قادر نخواهید بود که آن کاربر پلید را از ارسال چنین مطلبی بازدارید و بلاک کنید!

این آسیب پذیری بهترین راه برای حملات پنهانی است چرا که این پیام که واتس‌اپ را با مشکل مواجه می‌کند، با روندی که ذکر شد از بین خواهد رفت. در سال ۲۰۱۴، فیس‌بوک مالکیت واتس‌اپ را با پرداخت ۲۱ میلیون دلار از ان خود کرد و انتظار می‌رود فیس‌بوک با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی این مشکل را رفع کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.