۱

معرفی ۴ اپلیکیشن آرامش‌بخش

بازدید 1108

وقتی صحبت از مدیتیشن و یوگا می‌شود، معمولا یاد جوکی‌های هندی و مرتاض‌هایی می‌‌افتیم که روی تخت میخی می‌خوابند و پرواز می‌کنند. البته که این‌ها حقیقت ماجرا نیست و مدیتیشن یک ورزش ذهنی هست.مثل ورزش‌های فیزیکی که با حرکت‌های برنامه‌ریزی شده، شکل و سلامت بدن‌مان را تقویت می‌کنند، ورزش‌های ذهنی هم برای قوی‌تر کردن کارکرد مغز و عصب‌ها مفید هستند. ضمنا این روزها افراد مکررا در معرض استرس، تنش و فشار زیادی هستند و باید راههای مفید و موثری برای برطرف کردن این فشارها مهیا کنند.در ادامه چندتا از اپلیکیشن‌های خوب برای تمرین مدیتیشن را به شما معرفی می‌کنیم:

app

 ‌

Headspace

برای انجام بهتر و منظم تمرین‌های مدیتیشن، می‌توانید اپلیکیشن Headspace را دانلود کنید. این یک اپ رایگان هست که هم برای سیستم عامل‌های اندروید و هم iOS عرضه شده و یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپ‌ها در این زمینه است. البته قسمت رایگان این اپ یک گزینه به اسم Track 10 را به کاربر عرضه می‌کند که طی ۱۰ روز و روزی ۱۰ دقیقه شما را با اصول اولیه‌ی مدیتیشن آشنا می‌کند. اگر از این برنامه‌ی پایه راضی بودید و خواستید ادامه بدهید، باید وارد فاز دوم شوید که باید ثبت نام کنید. ثبت نام نسخه‌ی کامل Headspace به صورت یک‌ماهه (۱۲ دلار و ۹۹ سنت)، سالانه (۹۴ دلار و ۹۹ سنت) و همیشگی (۳۹۹ دلار و ۹۹ سنت) است و در تمام این مدت برنامه‌های تمرین مدیتیشن و داشتن زندگی و روابط سالم را آموزش می‌دهد.

Calm

این اپ برای افزایش حس آرامش طراحی شده است. به محض اجرای آن، تصویرهای زیبایی به همراه موسیقی ملایم پخش می‌شود و یک گوینده حرف‌های آرامش‌بخشی می‌زند. این اپلیکیشن برای موقعیت‌هایی مناسب است که دچار فشار عصبی و ناراحتی هستید و می‌خواهید خیلی سریع، فقط آرامش پیدا کنید. این اپلیکیشن هم دو مرحله‌ی دانلود دارد که در صورت رضایت از بخش اول، باید قسمت دوم را خریداری کنید. هزینه‌ی ثبت نام آن هم برای هر ماه، ۹ دلار و ۹۹ سنت و برای هر سال، ۳۹ دلار و ۹۹ سنت است.

Buddify

این اپلیکیشن هم برای آرام‌شدن در شرایط مختلف و استرس‌زا به درد می‌خورد. وقتی برنامه را باز می‌کنید، از شما می‌پرسد: “مشغول چه کار هستید؟” و برای جواب، گزینه‌های پیش روی شما قرار می‌دهد: کار آنلاین انجام می‌دهم؛ نمی‌توانم بخوابم، احساسات خوبی ندارم، و غیره. سپس طبق جوابی که می‌دهید، راهکارها و پیشنهارهایی ارایه می‌کند. این اپلیکیشن رایگان نیست اما در مقایسه با نسخه‌ی پولی دوتای قبلی، خیلی ارزان‌تر است.

      

Pause

این یکی بدون ارایه‌ی برنامه‌های تمرینی مدیتیشن، خیلی خوب می‌تواند کمک کند که ذهن آشفته و به‌هم‌ریخته‌تان را آرام کنید و از فکرهای بی‌مورد فاصله بگیرید. این اپلیکیشن را همان شرکتی طراحی کرده که بازی Monument Valley را ساخته بود و به خاطر آن هم نقدهای خیلی خوبی دریافت کرد. هنگام اجرای این اپ، نورهای روشن و ملایمی روی نمایشگر پخش می‌شود و از شما می‌خواهد که انگشت‌تان را روی صفحه بگذارید. حالا یک حباب سیال انگشت شما را دنبال می کند؛ هم زمان موسیقی ملایمی هم پخش می‌شود و متن‌های مفیدی روی نمایشگر می‌بینید. تصویرها و موسیقی واقعا آرامش‌بخش هستند. قیمت این اپ یک دلار و ۹۹ سنت است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.