۰

تست سخت افزاری گوشی های آیفون و اندرویدی با Phone Doctor Plus

بازدید 1413

تست سخت افزاری گوشی یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید یک گوشی کارکرده با آن سروکار خواهیم داشت و با کمک اپلیکیشن Phone Doctor Plus می‌توانید این موارد را به بهترین شکل ممکن بررسی کنید.

f81ee4c3-af12-4708-b4cb-17bffdc35c28

تا همین چند سال پیش هنگامی که قصد خرید یک گوشی کارکرده را داشتید چاره‌ای به جز اعتماد به حرف‌های فروشنده وجود نداشت و نهایت حق انتخابی که به خریدار داده می‌شد فرصت یک روزه برای پس دادن گوشی در صورت مشاهده‌ی خرابی بود. اما اکنون مدت‌ها است اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه‌ی انجام تست‌های سخت افزاری منتشر شده‌اند و کار را برای خرید و فروش این گوشی‌ها بسیار راحت‌تر و مطمئن‌تر از پیش کرده‌اند. Phone Doctor Plus اپلیکیشنی برای گوشی‌های آیفون بود که بعد از مدتی نسخه‌ی اندرویدی آن نیز با امکانات بیشتر (به دلیل نبود محدودیت‌های iOS در اندروید) منتشر شد و مورد استقبال قابل توجهی نیز از سوی کاربران این پلت‌فرم قرار گرفت. استفاده از این اپلیکیشن نیاز به روت یا جیلبریک کردن گوشی نخواهد داشت که این موضوع، در کنار رایگان بودن استفاده از آن، Phone Doctor Plus را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای تست گوشی تبدیل کرده است. رابط کاربری برنامه نیز در حد قابل قبولی قرار دارد و تمام ابزارها به صورت تفکیک شده و کاملا گویا در اختیار کاربر قرار گرفته است.

Phone Doctor Plus

Phone Doctor Plus تقریبا قادر به بررسی تمام بخش‌های موبایل خواهد بود و در صورتی که گوشی کارکرده‌ای از تست‌های انجام شده توسط این اپلیکیشن سربلند بیرون آید، می‌توان آن را با خیالی آسوده از فروشنده خریداری کرد. عملکرد صحیح TouchScreen و MultiTouch، اسپیکر و میکروفون گوشی، شتاب سنج و سنسورها دیگر، ابزارهای ارتباطی مانند وای فای و بلوتوث، مکان‌یاب و GPS دستگاه، سلامت باتری و حدس عمر باقیمانده از آن و بررسی عملکرد رم، پردازنده و دوربین تنها بخشی از مواردی هستند که این اپلیکیشن قادر به بررسی آن‌ها در اندروید خواهد بود. این موارد در نسخه‌ی آیفون این اپلیکیشن کمتر و محدود‌تر است و به پردازنده، باتری، حافظه و … خلاصه می‌شود. این برنامه برای اجرا به اندروید ۴ و iOS8 نیاز دارد و دارای حجم ۷ مگابایت در آی او اس و ۲۱ مگابایت در اندروید است. اگر از کم بودن حجم نسخه‌ی آی او اس نسبت به نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن متعجب شده‌اید باید بگوییم که این موضوع به دلیل امکانات بیشتر نسخه‌ی اندرویدی است که به دلیل آزادی‌های بیشتر پلت فرم اندروید، در برنامه گنجانده شده است. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • تست کارکرد صحیح بخش‌های مختلف
  • نیاز نداشتن به روت یا جیلبریک بودن دستگاه
  • انتشار رایگان برنامه

نکات منفی

  • محدودیت تست در نسخه‌ی آیفون
  • حجم نسبتا زیاد (۲۱مگابایت) در نسخه‌ی اندروید

 

دانلود از مایکت

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از اپ استور

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.