۰

اوپو فناوری جدید شارژ سریع خود را معرفی کرد: شارژ کامل باتری تنها در ۱۵ دقیقه

تصویر پیدا نشد !
بازدید 512

شرکت چینی اوپو در صنعت گوشی‌های هوشمند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته و امروز هم فناوری جدیدی شارژ باتری که درMWC معرفی کرده، توانسته رکورد شارژ کامل باتری یک گوشی هوشمند را به عدد ۱۵ دقیقه برساند!

5a23752b-6b9f-4e22-904e-32e57aff6d69

 شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای اینکه طول عمر باتری دستگاه‌های خود را افزایش دهند، یا باید ماندگاری هر شارژ پس از فول شارژ شدن باتری را افزایش دهند و برای مثال به یک هفته برسانند یا اینکه مدت زمان فول شارژ شدن دستگاه را به حداقل میزان ممکن برسانند تا برای مثال در یک مدت زمان ۵ تا ۱۵ دقیقه‌ای باتری دستگاه کاملا شارژ شود.

شرکت‌های زیادی تاکنون سعی کرده‌اند گوشی‌هایی بسازند که از فناوری شارژ سریع برخوردار باشند و آن را در گوشی‌های پرچم‌دار خود قرار دهند. اما بسیاری از آن‌ها به عدد ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آن هم فقط برای شارژ کردن سریع نیمه ابتدایی باتری دست یافته‌اند. اما امروز شرکت چینی اوپو اعلام کرده است که این رکورد شارژ سریع کامل باتری را به ۱۵ دقیقه رسانده است. به این معنی که یک باتری با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت تنها در ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

a63d7472-ab2a-4e50-8755-9e2254fa8da5

این فناوری که اوپو توسعه داده می‌تواند تا ۲ ساعت تماس تلفنی را تنها با ۵ دقیقه شارژ برای کاربر فراهم کند.

 

برای اینکه قدرت این فناوری را متوجه شوید، کافی است آن را با فناوری Quick Charge 2.0 کوالکام مقایسه کنید که پس از نیم ساعت اتصال به جریان برق تنها ۶۰ درصد از ظرفیت باتری را شارژ می‌کند و حتی نسل بعدی آن Quick Charge 3.0 در مدت ۳۵ دقیقه می‌تواند ۸۰ درصد از یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی را شارژ کند.

این فناوری از OPPO قرار است نام VOOC Flash Charge را داشته باشند و به وسیله آداپتور‌ها و کابل‌های بسیار قوی جریان را منتقل کند.

نظر شما درباره این فناوری شارژ سریع باتری چیست؟ به نظر شما تولید کنندگان باید به فناوری شارژ سریع توجه بیشتری کنند؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.