۰

سامسونگ چیپست Exynos 7 Octa 7870 را برای موبایل های میان رده معرفی کرد

بازدید 983

وقتی صحبت از پردازنده های موبایلی به میان می آید سامسونگ نسبت به رقبایش یک گام جلوتر است. در جایی که رقبای این شرکت کره ای به محصولات نام هایی نظیر کوآلکام و مدیاتک وابسته اند سامسونگ از سیستم روی چیپ اگزینوس خود بهره می گیرد.

gsmarena_0011

بنابراین در شرایطی نظیر سال قبل که گرم شدن بیش از اندازه اسنپدراگون ۸۱۰ مساله ساز شد و تولید کنندگان موبایل را به دردسر انداخت، سامسونگ با طیف گسترده ای از انتخاب ها روبرو بود و در نتیجه اوضاع بد شرکت های دیگر را تجربه نکرد.

اما تولید داخلی چیپست تنها به خالی نماندن دست سامسونگ در اوضاعی مانند این منجر نمی شود. اگزینوس سامسونگ حتی در قیاس با بسیاری چیپست های موجود در بازار نیز بهتر عمل می کند. کمپانی مورد بحث در راستای تلاش های خود برای توسعه واحد تولید چیپش یک چیپست موبایلی جدید را به مجموعه محصولاتش اضافه نموده که Exynos 7 Octa 7870 نام دارد.

این چیپست ۱۴ نانومتری با استفاده از فرایند FinFET ساخته شده که متعلق به خود این شرکت است. البته باید در نظر داشت این نخستین باری نیست که نام اگزینوس ۷۸۷۰ به میان می آید.

اوایل همین ماه نیز حرف و حدیث هایی درمورد این چیپست و همچنین مدل جدیدتری از موبایل گلکسی J7 مطرح شد که آن اطلاعات نیز به لطف داده های منتشر شده از عملکرد اگزینوس ۷۸۷۰ در بنچمارک Geekbench به دست آمد.

samsung-geekbench-31

این پردازنده برای محصولات میان رده بازار موبایل ساخته شده و احتمال می رود که گلکسی J7 نخستین تلفن هوشمند موجود در بازار باشد که آن به مجهز خواهد شد.

دقیقا مشخص نیست که این موبایل چه زمانی معرفی می شود اما با در نظر داشتن نزدیک بودن زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که این محصول را در بارسلون رونمایی کند.

البته با توجه به اینکه نسخه های اصلی تلفن های هوشمند گلکسی J5 و J7 اوایل تیرماه سال قبل معرفی شدند و با فرض اینکه سامسونگ قصد اعمال تغییرات قابل توجه در زمانبدی معرفی محصولات جدیدش نداشته باشد، پیش بینی می شود که حتی در بارسلون نیز نتوانیم J7 مدل سال ۲۰۱۶ را ببینیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.