۰

دریافت پتنت PrimeSense برای تایپ ۳ بعدی در هوا توسط اپل

بازدید 1351

13.07.16-Carmine

تایپ در هوا میتواند لذت بخش باشد! اما اپل و این پتنت؟ رابطه مستقیمی پیدا نمیشود. در کمال تعجب کوپرتینویی ها موفق شدند تا گواهی ثبت اختراع مربوط به شرکت PrimeSense را از آن خود کنند. طبق این پتنت توسط دوربین شما میتوانید با فاصله معین به راحتی در هوا تایپ کنید و توسط کامپیوتر مطالب نوشته شده شما،شناخته شود.

دفتر ثبت اختراع ایالات متحد آمریکا برای اپل به تازگی پتنت جدیدی با شماره ۸,۹۵۹,۰۱۳ به ثبت رسانده است. برطبق این پتنت، تایپ در هوا به طور ۳ بعدی و شناخت کلمات از طربق دوربین برای کاربران ممکن میشود.

11853-5265-Screen-Shot-2015-02-17-at-124756-PM-l-660x434

این سیستم سه بعدی حرکات دست کاربران را شناسایی میکند و کلمات تایپ شده را با توجه به حرکات دست شما ثبت میکند. کاربر با حرکات انگشتان و دست خود در هوا قادر خواهد بود در هوا تایپ کند و سیستم میتواند بفهمد کاربر چه کلماتی را در هوا به طور مجازی لمس کرده است. اگر این پتنت برای شما آشنا بود، به خاطر شرکت PrimeSense است. همانطور که میدانید با کمک پتنت این شرکت،کینک مایکروسافت عرضه شد.

برای تسریع در روند کار تشخیص کلمه و همچنین درستی کامل کلمه،طبق گزارشات از سیستمی مانند QuickType که یکی از ویژگی های کلیدی iOS 8 بود،استفاده خواهد شد. طبق این ویژگی بهترین حدس ، در نظر گرفته میشود. اولین پتنتی که اپل از PrimeSense دریافت نمود،مربوط به دسامبر سال گذشته است. این پتنت هم درباره حرکات در هوا بصورت ۳ بعدی بود که هنوز شاهد استفاده از این پتنت در اپل نیستیم.

PrimeSense در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۰ زمانی که مایکروسافت از آن بهره برد،به شهرت فرآوان رسید.نظر شما چیست؟ آیا این پتنت را کاربردی میدانید؟ اصلا چرا اپل اینقدر پتنت به ثبت میرساند؟ آیا از آن ها استفاده خواهد کرد؟

[AppleInsider]

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.