۰

دوربین روزانه‌ی QindredCam با قابلیت ضبط بهترین محتویات

بازدید 1051

9712

Acumulus9 با هدف بهبود سری دوربین‌های ثبت وقایع روزانه یا lifelogging ارائه شده که نه فقط به گرفتن عکس در فواصل زمانی پیش‌بینی شده می‌پردازد، بلکه با QindredCam کاربر قادر به انتخاب زمان و مکان برای گرفتن عکس می‌باشند. این دستگاه همچنین شامل اتصالات بلوتوث و وای-فای بوده و به فضای ابری برای تسهیل کار کاربران در دیدن و به اشتراک‌گذاری تصاویر، مجهز است.

طی سال‌های گذشته دوربین‌های lifelogging زیادی عرضه شده‌اند. اما با وجود اینکه دوربین‌های ارائه شده همگی دارای قابلیت‌های جالبی بوده‌اند، سازندگان QindredCam بر این باورند که هنوز در این بخش کوتاهی شده، زیرا تکنیک ضبط با فاصله‌ی زمانی ثابت منجر به تصاویر و ویدئوهای زمانی ضعیف می‌شود.

qindredcam-lifelogging-camera-kickstarter-0

راه‌حل Acumulus9، دوربینی با قابلیت ضبط عکس‌های زمان‌دار با استفاده از سنسورهای داخلی حرکتی و نور محیط، در کنار سنسور آشکارساز تصویر قابل برنامه‌ریزی که به ردیابی و پیگیری حرکات سوژه‌ی جلوی لنز می‌پردازد، است. اگرچه گروه سازنده از نحوه‌ی عمل دقیق این سنسورها جزئیاتی را اعلام نکرده‌اند، ایده‌ی این دوربین به اینصورت می‌باشد که تصاویر را در بهترین لحظه‌ی ممکن هم از نظر کیفیت و هم از نظر محتوا، ضبط نماید.

یک سنسور GPS هم در این دوربین برای مرتب‌سازی جغرافیایی محتویات وجود دارد. کاربران می‌توانند این دوربین را دور گردن خود بپوشنند، آن را به لباس متصل کرده و حتی آن را بر روی دوچرخه‌ها و یا درون خودروهای خود نصب کنند. اگر بخواهید لحظه‌ی خاصی را ثبت کنید، آپشن‌های دستی به شما اجازه‌ی گرفتن عکس یا ضبط ویدئو با استفاده از کنترل‌های فیزیکی را می‌دهند.

از نظر اپتیک، QindredCam ضدآب مجهز به سنسور هشت مگاپیکسل سونی و لنز واید ۱۴۰ درجه‌ای است. این دوربین قادر به ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p بوده و به دو میکروفون به همراه تکنولوژی حذف نویز مجهز است. این دستگاه با یک اسپیکر داخلی برای آلارم‌ها یا پخش موزیک همراه است و دارای یک باتری با قابلیت استفاده‌ی ۱۵-۱۰ ساعت با هر بار شارژ از طریق پورت micro-USB، است.

این دوربین به چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده که اگرچه کم به نظر می‌رسد، اما کمپانی سازنده تاکید ویژه‌ای بر اتصالات ابری خود دارد. هر زمان که QindredCam به وای-فای متصل شود، تمامی تصاویر ضبط شده بر روی سرویس ذخیره‌سازی ابری Qindred را آپلود کرده و اجازه‌ی دیدن یا به اشتراک‌گذاری آنها را به کاربر می‌دهد.

qindredcam-lifelogging-camera-kickstarter-3

یک برنامه‌ی همراه قابل اجرا بر روی iOS یا اندروید برای این دوربین توسعه داده شده و کاربران همچنین قادر به دسترسی به محتوا از طریق وبسایت کمپانی نیز می‌باشند. فضای ذخیره‌سازی ابری QindredCam برای کاربران رایگان است.

دوربین QindredCam lifelogging هنوز یک محصول کامل و نهایی برای ارائه به بازار نیست، و این پروژه اکنون برای تامین بودجه‌ی لازم در کمیپن کیک‌استارتر قرار داد. اگرچه این کمپانی در حال حاضر هم نمونه‌ی آزمایشی با تمامی قابلیت‌های اشاره شده را دارد، اما در کمپین کیک‌استارتر از حمایت‌گران درخواست انتخاب طراحی نهایی از میان سه طرح ارائه شده را کرده است. در صورت اجرای تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده، مجموعه‌های بتای این محصول در ماه مارس ارائه خواهند شد و محصولات نهایی هم احتمالا تا می ۲۰۱۵ در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع : gizmag

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.