۰

ویژگی های ساعت هوشمند گوگل

بازدید 1087

google-android-wear-maps-580-100

در روزهایی که اپل سرگرم iphone 4s و iphone 5c بود ˛‌‌‌‌‌ گوگل به شدت مشغول طراحی محصول آینده با نسخه پوشیدنی از سیستم عامل اندروید بود . همانطور که رییس بخش اندروید ساندر پیچای در کنفرانس SWSW قول داده بود ˛ پوشیدنی اندروید یک پلتفرم جدید برای پیشروی سیستم عامل اندروید به سمت ساعت های هوشمند است.(ساندر پیچای در همایش سالیانه SXSW قول داده بود گوگل یک محصول پوشیدنی طراحی کند .)پیچای توضیح داد که این قطعاتِ زمانِ برنامه محور ˛ جزییات محیط اطراف شما را با پیغام های به موقع و یادآوریها‪(‬reminder‪)‬ که بصورت مستقیم به مچ دست شما مخابره می شود ˛ درک می کند .

این پوشیدنی مدرن قابلیت پیدا کردن اطلاعات اضافی را از طریق کنترل صدای ساعت و موتور جستجو گر قدرتمند گوگل فراهم کرده است . ویژگی دیگر این ساعت هوشمند که آن را از دیگر ساعت ها از جمله ساعت گرد MOTO 360 و ساعت مربعی LG G WATCH متمایز کرده است ˛ این است که این ساعت هم بصورت دایره و هم بصورت مربع موجود می باشد که با هر سلیقه ای می تواند سازگار باشد .

ایده اصلی ساعت گوگل ˛ “اطلاعاتی که با شما حرکت می کند” در نظر گرفته شده است . این ساعت فقط زمان را اعلام نمی کند . سیستم عامل ساعت هوشمند گوگل پیشنهاداتی را بر اساس زمان و مکانی که در آن هستید یا می خواهید باشید ˛ به شما می دهد . (اطلاعات زمان و مکان را به داده حساس به متن تبدیل می نماید . داده حساس به متن ˛ داده ای است که بر اساس پردازشی که شما انجام داده اید ˛ معنا پیدا می کند .)

به عنوان مثال فرض کنید شما سوار بر اتوبوس به مقصدی ناآشنا می خواهید سفر کنید . ساعت شما بر اساس زمان و مکان فعلی شما به شما اطلاعات معنادار و مفیدی را ارایه می نماید . به عنوان مثال شما می خواهید به ایستگاه خیابان جکسون بروید و الآن ۴ ایستگاه با آن ایستگاه فاصله دارید . اطلاعاتی که شما در ساعت خود مشاهده می نمایید این است : ۴ ایستگاه تا ایستگاه خیابان جکسون ˛ ۹ دقیقه تا مقصد !

۴ ایستگاه تا ایستگاه خیابان جکسون  ˛ ۹ دقیقه تا مقصد

بصورت کلی ساعت هوشمند گوگل اطلاعات محیط و اخبار مهم (notification) را بدون اینکه نیاز باشد تا شما با دقت به اطراف توجه داشته باشید ˛ به ساعت شما منتقل می کند . همچنین این پوشیدنی هوشمند دستورات صوتی را به خوبی متوجه می شود و به آنها عمل می کند .

اما گوگل برای ساعت هوشمند خود چیزی بیش از اخطار متنی ˛ ایمیل زدن ˛ رزرو میز رستوران ˛ گرفتن تاکسی و راهنمایی شما تا مقصد را قول داده است . به عنوان مثال خانمی که قصد سفر با هواپیمایی خاصی را دارد ˛ درهنگام رسیدن به گیت مورد نظر ˛ کارت پرواز خود را بر روی ساعت هوشمند گوگل خود دارد ! یا به عنوان مثال ساعت هوشمند گوگل به موج سواری که قصد موج سواری دارد ˛ پیغام هشدار وجود ستاره دریایی در دریا را می دهد ˛ قبل از اینکه موج سوار تخته موج سواری خود را از ماشین پیاده کند ! پس این ساعت هوشمند و تکنولوژی جدید آرامش بیشتری برای مسافر هواپیما و آرامش خیال و موج سواری بدون استرسی را برای موج سواران فراهم می کند .

ویژگی دیگر ساعت هوشمند گوگل این است که شما زمان بیشتری را برای بودن با خانواده خود دارید .

تصور کنید صبح است و شما می خواهید به موقع درمحل کار خود حاضر شوید . ایده آل ترین حالت این است که شما صبحانه را با خانواده میل کنید و به موقع سرکار بروید . شما می توانید این کار را انجام دهید . ساعت هوشمند گوگل به شما می گوید با احتساب ترافیک چه مدت زمانی را برای رسیدن به محل کار خود نیاز دارید و چه زمانی باید از خانه خارج شوید . دیگر هیچگاه ترافیک یا عدم وجود ترافیک شما را غافلگیر نخواهد کرد و شما زمان بیشتری دارید تا با خانواده خود باشید یا به امور مهمتری بپردازید و از زمان خود استفاده بهتری ببرید .

ساعت گوگل با احتساب ترافیک مدت زمان رسیدن شما تا مقصد را محاسبه می نماید .

ساعت هوشمند گوگل برای پیگیری ورزش و تناسب اندام ابزار مناسبی است .

همانطور که می دانید گوشی هایی مانند Galaxy s5 امکاناتی برای دریافت و پردازش اطلاعات مرتبط با ورزش کردن دارند . اما این گوشی های هوشمند برای دریافت اطلاعات حتما باید همراه کاربر باشند ˛ حال آنکه در دست داشتن گوشی هوشمند در هنگام دویدن خود یکی از مشکلات به حساب می آید و ساعت پوشیدنی گوگل که به مچ دست بسته می شود ˛ این مشکل را حل کرده است . همچنین گوگل قول داده است این گجت پوشیدنی با نرم افزارهای تناسب اندام و سلامتی به خوبی ارتباط برقرار می کند و اطلاعاتی نظیرسرعت لحظه ای ˛ مدت زمان دویدن ˛ پدال زدن و یا راه رافتن و میزان کالری که سوزانده اید را به شما ارائه می دهد . حتی می توانید اهدافی برای خود تعیین کنید . این ساعت هوشمند نمودار نحوه ورزش کردن شما و میزان رسیدن یا نرسیدن به هدفتان را محاسبه و رسم می نماید .

به عنوان مثال خانمی را فرض کنید که برای رسیدن به پرواز خود در حال دویدن است . این خانم به محض رسیدن به گیت در حالی که بارکد پرواز خود را برروی کنسول بارکد خوان جلوی کارمند ایرلاین قرار می دهد ˛ می تواند میزان کالری که در هنگام دویدن سوزانده است ˛ زمان دویدن ˛ سرعت دویدن و اطلاعاتی از این قبیل را برروی ساعت خود مشاهده نماید .

ساعت هوشمند گوگل ابزار مناسبی برای ورزش کردن و تناسب اندام است

خبرهایی که از درون گوگل می رسد حاکی از آن است که ‌SDK ساعت هوشمند گوگل برای برنامه نویسان برای ساخت نرم افزارهای این ساعت در اواخر ماه مارس منتشر خواهد شد . اما برای دریافت اطلاعات بیشتر مانند مدت زمان دوام باتری با هربار شارژ باید تا کنفرانس I/O گوگل تا ماه ژوئن صبر کرد . ورلد آی تی به محض دریافت اخبار جدید اطلاع رسانی خواهد نمود .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.