۰

پردازش ۲٫۵ میلیارد خرید آنلاین در روز توسط کامپیوتر غول آسای جدید IBM

بازدید 1016

خرید های آنلاین توسط اسمارت فون ها به نظر ساده می رسند هرچند که در پشت صحنه، تلاش بسیاری لازم است تا این عملیات به آسانی و به شکلی روان اجرا شود. زمانی که صدها کاربر به صورت همزمان بر روی “خرید” کلید می کنند، هر سروری به شکل مقطعی به زانو در خواهد آمد.حال به نظر می رسد فروشگاه های آنلاینی که از سرور جدید IBM به نام z13 mainframe استفاده کنند، هیچگاه به این مشکل دچار نخواهند شد.

ibm-z13

پردازنده ی این سرور که IBM ادعا دارد سریع ترین میکرو پردازنده در جهان است و قادر به پردازش تراکنش های ۲٫۵ میلیارد خرید آنلاین در روز بوده که این مقدار حتی برای مقطع زمانی پر ترافیکی مانند “جمعه سیاه” نیز جوابگو خواهد بود. جمعه سیاه اولین روز پس از جشن شکرگذاری در ایالات متحده محسوب می شود و در اصل جز تعطیلات رسمی این کشور نیز به حساب نمی آید ولی افراد زیادی جهت خرید محصولات مختلف که با تخفیف عرضه شده اند، به فروشگاه ها هجوم می برند.

این سرور به قدری سریع محسوب می شود که تمامی محاسبه مربوط به خریدها را در لحظه انجام می دهد. به احتمال زیاد هیچگاه نخواهیم دانست چه اپلیکیشن ها یا وبسایت هایی از z13 استفاده خواهند کرد ولی سری بعد که در حال خرید آنلاین بودید و این عملیات با هیچ گونه تاخیری انجام نگرفت، می توانید از غول سخت افزاری تولید کننده این محصول، به خاطر ساختش تشکر کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.