۰

اوریجین نوت بوک های جدید مخصوص بازی خود را معرفی کرد

بازدید 1026

سال گذشته اوریجین EOS-17X را به عنوان نوت بوکی برای گیمرها عرضه کرد. اما در آن زمان همه یک گلایه داشتند. قطر دستگاه بیش از حد زیاد بوده و اوریجین دلیل این امر را سخت افزار درون دستگاه اعلام کرده بودند.

eon17-x-left-angle-keyboard

اما حالا این شرکت تصمیم گرفته تا حسابی به نوت بوک های خود رژیم داده و آن ها را بیش از پیش لاغر کند. البته این امر بدون تغییر سخت افزار عملا ممکن نبود. پس اوریجین دست به کار شده و ضمن ارتقا سخت افزار درون نوت بوک هایش، بدنه آن ها را با ضخامت کمتری طراحی کرده است. شرکت مذکور همچنین تصمیم گرفته تا از چیپست های اینتل Z97 درون نوت بوک هایش استفاده کرده، ضمن این که دست کاربران را نیز برای آورکلاک کردن آن ها باز بگذارد.

با ما باشید تا نگاهی داشته باشیم به جدید ترین نوت بوک مخصوص بازی ارائه شده توسط اوریجین.

از حدود ۱۵ سال پیش، شرکت دل به کاربرانش اجازه می داد تا کامپیوترها و نوت بوک های خود را قبل از خرید سفارشی سازی و به میزان دلخواه سخت افزار آن ها را ارتقا داده و یا تغییراتی در آن ها ایجاد کنند. این امر به built-to-order شهرت یافت. کم کم دیگر شرکت ها نیز این روش فروش را پسندیده و به پیروی از دل پرداختند.

اوریجین نیز برای خریدارانش امکان ارتقا سخت افزار نوت بوک هایش قبل از خرید را فراهم کرده است. با این حال نوت بوک های این شرکت نیز از کانفیگ های پیش فرض نیز بهره برده و این شرکت آن ها را به عنوان دستگاه های استاندارد معرفی کرده است.

eon15-x-closeup-keyboard-100538574-large

نوت بوک های جدید عرضه شده توسط اوریجین در دو اندازه ۱۵٫۶ اینچ و ۱۷٫۳ اینچ تحت عناوین EON-15X و EON-17X به فروش خواهند رسید. هردوی این دستگاه ها از مشخصات یکسانی بهره برده، در عین حال که اندازه های متفاوتی دارند. مغز متفکر درون این نوت بوک ها از نسل چهارم پردازنده های اینتل سری Corei7-4790K بوده و ۳۲ گیگابایت حافظه رم برای مدیریت تمام و کمال اپلیکیشن ها، آن را همراهی می کند. اوریجین برای مهم ترین بخش یک دستگاه بازی یعنی کارت گرافیک نیز سری GeForce ساخت NVIDIA مدل GTX 980M همراه با ۸ گیگابایت رم اختصاصی را برگزیده است. بی شک این کارت گرافیک در اجرای انواع بازی های سنگین، عملکردی بی نظیر را از خود به جای خواهد گذاشت.

برای ذخیره سازی دیتا و البته سورس بازی ها نیز، هارد دیسک های ۴ ترابایتی M.2 SATA و یا SSD به انتخاب کاربران برای نوت بوک های مذکور درنظر گرفته شده است. در پایان نیز این سری از نوت بوک ها با صفحه نمایش ۴K عرضه شده تا خریداران از تصاویر تولید شده توسط نوت بوک های خود حداکثر رضایت را داشته باشند.

همیشه خریدارانی هستند که در عین تمایل به دریافت سخت افزاری قدرتمند، خواستار دستگاهی نازک و زیبا باشند. اوریجین آن ها را نیز بی نصیب نگذاشته و با ارائه جدیدترین نسل سری EON15-S انتظارات آن ها را نیز براورده کرده است.

قطر این دستگاه به ۱٫۱۳ اینچ رسیده و باید بگوییم که EON15-S در مقایسه با مدل قبلی اش ۳۶ درصد سبک تر شده و وزن آن به ۲٫۵ کیلوگرم می رسد. شاید در مقایسه با نوت بوک های عادی این وزن کمی زیاد به نظر برسد، اما این مقدار سنگینی برای یک نوت بوک مخصوص بازی عددی منطقی است.

پردازنده EON15-S از نسل چهارم محصولات اینتل یعنی Core i7-4270HQ انتخاب شده و کارت گرافیک GeForce GTX 980M به همراه ۴ گیگابایت رم برایش درنظر گرفته شده است. سایز نمایشگر این دستگاه نیز ۱۵٫۶ اینچ بوده و حداکثر دقت آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می رسد.این سه دستگاه از هم اکنون و از طریق وب سایت اوریجین برای فروش در دسترس خریداران قرار گرفته اند.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در اینجا  مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.