۰

رمزهای عبور خود را در دراپ باکس تغییر دهید : اطلاعات ۷ میلیون حساب کاربری به دست هکرها افتاده است

بازدید 984

عده ای هکر ادعا کرده اند که اطلاعات نزدیک به ۷ میلیون حساب کاربری دراپ باکس را هک کرده و در اختیار دارند. آنها گفته اند در ازای دریافت بیت کوین، رمزهای عبور کشف شده را لو می دهند.دراپ باکس اما مساله هک سایتش را انکار می کند. به گفته دراپ باکس اگر پسورد کسی هم لو رفته باشد از طریق ابزارهای جانبی و Third-party به دست هکرها افتاده و حمله یا هکی در سایت و سرویس خودشان پیش نیامده است.

dropbox-1

در چهار فایلی که در سایت Pastebin (سایتی برای اشتراک گذاری سریع متن) لینک شده است، چند صد نام کاربری و رمزعبور دراپ باکس در قالب فایل تکست لیست شده است. ایمیل های کاربری منتشر شده تا به این لحظه، با حرف B آغاز شده اند. فایل ها توسط یک کاربر بی نام در این سایت گذاشته شده. او درخواست کرده که برای دریافت لیست کامل به او بیت کوین پرداخت کنند.

او گفته در ازای دریافت سکه های بیت کوین بیشتر، حساب های کاربری بیشتری در Pastebin منتشر می شود.

مشخص نیست که حساب ها دقیقا از چه طریقی هک شده اند. به هر حال فعلا عده ای هکر ادعا کرده اند که به اطلاعات حساب ۶ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۸۱ حساب کاربری به همراه دسترسی به عکس ها، تصاویر، ویدئوها و سایر فایل های شخصی و حساس شان در دست هکرها است.

سخنگوی دراپ باکس به صورت رسمی در خصوص این ادعا گفته:

دراپ باکس هک نشده. این نام های کاربری و پسوردها متاسفانه از سرویس های جانبی که قابلیت لاگین به حساب کاربری در آنها وجود دارد دزدیده شده اند. ما پیش از این با شناسایی حملات مشابه مواجه شده ایم. در حال حاضر رمزهای عبور حساب هایی که منتشر شده اند منقضی شده است. تمامی حساب های دیگر نیز به زودی نیاز به تغییر رمز عبورشان خواهند داشت.

در بلاگ رسمی این شرکت، پستی به همین منظور منتشر شده که همانند صحبتی که سخنگوی این سایت کرده، هک شدن سرویس دراپ باکس را منکر می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده در TNW دراپ باکس صاحبان حساب هایی که در Pastebin منتشر شده اند را با منقضی کردن رمزعبور، مجبور به تعویض رمز کرده است.

دراپ باکس پیش از این خدمات ورود دو مرحله ای را به سرویسش اضافه کرده و استفاده از آن را به کاربران توصیه کرده است. با این وجود بهتر است هم اینک نسبت به تعویض رمزعبور خود در سایت دراپ باکس اقدام کنید. همچنین بد نیست با مراجعه به این آدرس علاوه بر تعویض رمزعبور، نگاهی به لیست اپلیکیشن هایی که به حساب دراپ باکستان وصل هستند نیز انداخته و دسترسی آنها را در صورتی که مشکوک هستند، مسدود کنید.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.