۰

Cloak اپلیکیشنی برای فرار از دست دوستان در دنیای واقعی!

بازدید 1985

همانطور که استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز گسترده تر می شوند، یکپارچه شدن آن با زندگی شخصی ما اجتناب ناپذیر می گردد. افزایش تعداد دوستان و در ارتباط بودن با اطرافیان و افرادی که در دنیای واقعی میشناسیم یا فقط اندکی نسبت به آنها شناخت داریم، استفاده ما را از برچسب ها و دسته بندی کردن دوستان در شبکه های اجتماعی بیشتر می کند.این دسته بندی ها موجب می شوند تا بتوانیم افرادی را که تمایل نداریم چیز زیادی از زندگی مجازی ما بدانند (ولی به دلیل رودروایسی نمیتوانیم دوستی با آنها را لغو کنیم و از صفحات اجتماعی خود بیرون بیندازیم) بهتر تحت کنترل قرار داده و انتخاب کنیم که هر کدام از دوستانی که دسته بندی کردیم، مثلا دوستان نزدیک، همکلاسی ها، فامیل و… چه چیزهایی ببیند یا نبینند. اما در زندگی واقعی چه؟ آیا می شود کاری کرد تا از دیدن این افراد در خیابان یا مکان های مختلف طفره رفت؟ کار اپلیکیشن Cloak همین است.

1837_Big

Cloak با وصل شدن به اکانت فوراسکور و اینستاگرام شما، اطلاعات موقعیت دوستانتان را بررسی کرده و افرادای که در نزدیکی شما قرار دارند را نشان میدهد. اگر شما اشخاصی را در دایره دوستانتان اضافه کرده اید که از آن پشیمان هستید و دوست ندارید با آن برخورد کنید میتواند نام آنها را در این اپلیکیشن علامت بزنید تا هروقت این افراد در شعاعی مشخص از موقعیت شما قرار گرفتند و به شما نزدیک بودند هشدار دریافت کنید.جای تعحب است که این نرم افزار هنوز از شبکه های اجتماعی بیشتری چون فیسبوک پشتیبانی نمی کند، ولی این سرویس قول داده در آینده فیسبوک و توییتر را که امروزه محبوبترین شبکه های اجتماعی میان کاربران اینترنت است را اضافه کند.

در کنار محدودیت های Cloak در پشتیبانی از شبکه های اجتماعی، این اپ زمانی خوب کار میکند که دوستان شما عادت به شیر کردن و اشتراک گذاری زیاد داشته باشند. داده های Cloak از اطلاعات موقعیت مکانی موجود در پست های اینستاگرام و Check in های فوراسکور بدست می آید. برای بهتر کردن کارکرد این اپ، در خصوص افرادی که می خواهید از آنها دوری کنید، پیشنهاد می کنیم تا یک اکانت جانبی در اینستاگرام بسازید و فقط آن دسته از اشخاصی که نمی خواهید با آنها برخورد کنید را دنبال کنید.رابط کاربری Cloak واقعا خوب و دوست داشتنی طراحی شده است. در واقع ظاهر اپ مثل ظاهر گوگل مپ است با این تفاوت که سرتاسر آن به رنگ سبز درآمده، رنگ سبزی که مخصوص عینک های دید در شب است و اتفاقا این رنگ بخصوص نه تنها آزار دهند نیست بلکه این حس را القا میکند که دارید از شخصی پنهان میشوید.اگر چه Cloak کمک میکند که از مردم دور بمانیم ولی وقتی موقعیت آنها را روی نقشه درست مثل یک رادار شخصی کوچک مشاهده می کنید، لذت خواهید برد.

هنگامی که بیرون هستید، Clock (از طریق اتصال به GPS) موقعیت شما را برای اینکه دور از افرادی که قبلا شما مشخص کرده اید باشید، در جای دیگری نشان می دهد. شما می توانید محدوده موقعیتی که مایلید در این محدوده پیغام دریافت کنید را برای این برنامه مشخص کنید. ما در طول استفاده از برنامه، کسانی که به حریم خصوصی ما تجاوز می کنند را نمی بینیم اما می توانیم چیزهای به درد بخور بسیاری را ببینیم.یکی از امکانات بسیار خوب که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد هماهنگی Clock با برنامه های پر صرفداری همچون فوراسکور و اینستاگرام است، به طوری که در Clock حتی می شود مشخص کرد که، از دیدن افرادی از این نرم افزار ها، نیز پرهیز کرد. این امکان محدود به عضویت در هر دو سایت می شود اما در این صورت امکانی را برای شما فراهم می آرود تا از کنش و واکنش های ناخواسته جلوگیری کند.برای همه ما، روزهایی هست که ما فقط تلاش می کنیم با برخی از افراد – دوستان یا دیگران – برخوردی نداشته باشیم و به نظر میرسد که کلاک به خوبی این روش را پیش گرفته و در این زمینه نیز موفق بوده است.هنگامی که این برنامه شبکه های متصل را لیست می کند، داده ها را از آنها دریافت کرده و کلاک پر از اطلاعات نهان خواهد شد. با کلاک، اکنون راهی بهتر پیش روی شماست، دیگر نه تنها نیازی نیست این دوستان را حذف کنید بلکه می توانید به راحتی از آنها دوری کنید.

 منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.