۰

اولین دوربین با فاصله کانونی ثابت

بازدید 1239

در همان نگاه اول شما متوجه می شوید که این دوربین یک دستگاه عادی و شبیه به دوربین های دیگر نیست. dp2 Quattro یک دوربین با بدنه باریک طویل است که یک لنز ثابت از آن بیرون زده و یک گریپ غیرعادی هم دارد. اما فقط طراحی دستگاه نیست که آن را از مابقی دوربین ها متفاوت کرده، بلکه حسگرهای تصویر مستقیم Foveon X3 سیگما در آن گنجانده شده که در تکنولوژی تفکیک رنگ عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.

dp2 Quattro اولین دوربین با فاصله کانونی ثابت کمپانی سیگما خواهد بود، در حالی که کیفیت تصویر برای آن نسبت به مابقی موارد در اولویت بالاتری است. پیرو محدوده DP Merrill، سه نسخه از dp Quattro با مشخصه ای از لنز زاویه باز، استاندارد، telephoto متوسط ارائه شده است. dp2 اولین دستگاه ارائه دهنده فاصله کانونی استاندارد با لنز ۳۰ میلیمتری می باشد، که فرمت ۳۵ میلیمتری (معادل ۴۵mm) را میسر می کند.

هر سه دوربین جدید سیگما از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی Foveon X3 بهره می برند که عکس‌برداری در رزولوشن بالا به همراه رنگ‌های غنی را میسر می‌کند.

همان طور که گفته شد دوربین های سیگما dp2 Quattro شامل لنز استاندارد ۳۰ میلیمتری F2.8 خواهند بود، در حالی که dp1 و dp3 به ترتیب لنزهای ۱۹میلیمتری (معادل ۲۸میلیمتر) F2.8 و لنزهای ۵۰ میلیمتری (معادل ۷۵میلیمتر) F2.8 بکار خواهند گرفت. هر سه دوربین ذکر شده دارای موتور پردازش تصویر جدید TRUE III برای ارائه تصاویر دقیق و غنی می باشند.

با طراحی عریض، بدنه دوربین های dp Quattro مشابه بوده، اگرچه دارای ابعاد ۱۶۱٫۴x67x81.6mm هستند، dp2 کوچکترین در میان هر ۳ خواهد بود، چنانکه لنزهای ۱۹ و ۵۰ میلیمتری بزرگتر هستند.

پشت دوربین نیز صفحه نمایش LCD سه اینچی ۹۲۰k نقطه ای تعبیه شده است و فضای زیادی برای دکمه های کوچک آن وجود دارد، در حالی که در بالای گریپ دو دکمه کنترلی قرار گرفته است.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.