۰

درآمد ۳۵هزار میلیارد تومانی کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات

بازدید 1095

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآمد کشور را در حوزه ICT ، سی و پنج هزار میلیارد تومان عنوان کرد. مرتضی براری در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری در حوزه ICT که در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد، افزایش سهم اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ها را در گرو همت نیروهای جوان و توانمند بیان کرد و گفت: با افزایش بهره وری در حوزه ICT، سهم فناوری اطلاعات افزایش می یابد.

33918769_25558985caffd

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات گفت: ۱۷ درصد دانشجویان کشور در حوزه برق و کامپیوتر فعال اند که این رقم در دانشگاههای استان آذربایجان شرقی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد می شود و باید با ایجاد فضا برای اشتغال این فارغ التحصیلان، زمینه رشد فناوری اطلاعات به وجود آید.

وی با تاکید براینکه سهم ارتباطات از فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ۶۰ درصد است، گفت: در آینده این موضوع اثبات خواهد شد که سهم ارتباطات باید به زیر ۲۰ درصد و سهم فناوری اطلاعات به بالای ۸۰ درصد برسد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآمد کشور در حوزه ICT ، سی و پنج هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشور ۵ درصد معادل ۷ هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی مصرف استان آذربایجان شرقی از فناوری اطلاعات و ارتباطات حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که تولید این استان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود. براین اساس باید این استان به سطحی از تولید معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ICT برسد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.