۰

آیفون در آینده به صفحه‌نمایش MicroLED مجهز خواهد شد

بازدید 1454

اگرچه هنوز مشتاقانه منتظریم تا ببینیم آیفون چه تغییراتی در محصول جدید خود ایجاد کرده اما خبر جالبی از نوآوری اپل برای آیفون‌های سال‌های آینده به دستمان رسید. این اطلاعات با کمک فاش کنندگان مشخصات آیفون ۷ به دست نیامده بلکه در این گزارش به متخصص صنعت صفحه‌نمایش Wang Jyh-chau رجوع شده که معتقد است احتمالاً اپل در چند سال آینده از تکنولوژی جدید صفحه‌های نمایش موسوم به MicroLED استفاده خواهد کرد.

iphone-7-rumors-4k-bevel-less-display-no-buttons-top-bottom-edge-edge-screen-710x434

همان‌طور که بارها در ماه‌های گذشته در خبرها خوانده‌اید اپل سال ۲۰۱۷ بجای صفحه‌های LCD به سراغ صفحه‌های OLED خواهد رفت؛ اما Wang معتقد است که استفاده OLED راهکار بلندمدت اپل نخواهد بود؛ ممکن است این شرکت برای ایجاد تغییر در سال آینده به سراغ OLED، حتی با صفحه‌های خمیده، هم برود ولی اپل نمی‌تواند LCD را به همین راحتی کنار بگذارد و نسبت عملکرد به هزینه‌ی ایجادشده در این نتیجه را تحمل کند. به‌علاوه با توجه به کاهش تولید صفحات OLED در سراسر جهان نیز اپل حتی برای تأمین این قطعات با مشکل مواجه خواهد شد.

MicroLED پروژه‌ای که اپل چند سالی هست شروع کرده و در سال ۲۰۱۴ شرکت نوپای LuxVue Technology که درزمینهٔ MicroLED پیشرو بوده را به دست آورد. سال گذشته هم خبر رسید که اپل به‌صورت مخفیانه در تایوان کار بر روی توسعه‌ی این نوع از صفحه‌های نمایش را آغاز کرده و این احتمال وجود که Apple Watch سال آینده جزو اولین محصولاتی باشد که از این نوع صفحه استفاده خواهند کرد.

MicroLED نسبت به صفحه‌های نمایش موجود برتری‌های بسیاری دارد و البته نقاط ضعفی هم نسبت به آن‌ها دارد. به‌طور مشخص MicroLED بسیار کم‌مصرف‌تر است؛ به‌علاوه مانند OLED ها از رنگ مشکی عمیق‌تر، نرخ به‌روزرسانی سریع‌تر نیز برخوردار بوده و همنیطور از LCD ها هم نوردهی بیشتر را به ارث برده است. اگرچه MicroLED گران‌تر بوده و تولید آن‌هم در مقیاس صنعتی موردنیاز اپل مشکل‌تر است؛ اما ویژگی‌های بسیار خوب عملکردی این نوع صفحه موفق شد تا اپل را برای به دست آوردن شرکت LuxVue قانع کند.

اساساً اپل باید به نقطه‌ای در تولید این صفحات برسد که هم ازلحاظ تعداد تولید مشکلی نداشته باشد و هم ازنظر اقتصادی منطقی به نظر برسد. اگر این سرمایه‌گذاری بلندمدت اپل به مرحله‌ی تولید برسد این شرکت فقط یک مدت کوتاه در سال آینده از OLED استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.