۰

گوگل در تاریخ ۱۲ اردیبهشت به پشتیبانی از نرم افزار پیکاسا(Picasa) خاتمه خواهد داد

بازدید 1217

نرم‌افزار مدیریت عکس شرکت گوگل با نام پیکاسا را احتمالا می‌شناسید، همان اپی که در گوشی‌های اندرویدی موجود است و چند صباحی است که مورد بی مهری این شرکت آمریکایی قرار گرفته و تقریبا در یک سال اخیر می‌توان گفت فقط خاک خورده و از پشتیبانی نرم‌افزاری چشمگیر گوگل از محصولات خود محروم مانده است. اکنون این شرکت رسما اعلام کرد که از اول ماه May(اواسط اردیبهشت ۹۵) این اپ رسما به تاریخ خواهد پیوست و جای خود را به سرویس Google Photos خواهد داد. در ادامه با ما باشید.

bnwvhfe8qnddtfhpkrhl-710x434

دیروز بلاگ اختصاصی بخش پیکاسا با انتشار این خبر اعلام کرد که پس از چندین سال از عمر این سرویس مدیریت تصاویر، قصد داریم که آن را در ماه‌های پیش و رو رسما کنار بگذاریم و تمرکزمان را صرفا بر روی یگانه سرویس گوگل در بخش مدیریت عکس‌ها و آلبوم‌های کاربران با نام Google Photos قرار دهیم. نکته‌ی جالب توجه در مورد بلاگ خبری این شرکت آن است که بخش مربوط به پیکاسا از سال ۲۰۱۱ بروزرسانی نشده است و ظاهرا این شرکت از همان روزهای اول آغازبکار این سرویس در فکر جایگزینی آن با سرویسی دیگر بوده است و اکنون پس از ۵ سال از آخرین بروزرسانی، این خبر مهم و حیاتی در آن منتشر شده است.

اما کاربران پیکاسا که تصاویر و آلیوم‌های فراوانی را در این سرویس ذخیره کرده‌اند، نگران نباشند چرا که گوگل اعلام کرد که سرویس جدید Google Photos کامل از فایل‌های قبلی آنها که در پیکاسا ذخیره شدند، پشتیبانی خواهد کرد و خوشبختانه این شرکت برای کاربران خود جهت ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوهای خود در فضای ابری گوگل Photos هیچ محدودیتی را قائل نشده و کاربران می‌توانند رایگان تمامی آلبوم‌های خود را در آن ذخیره کنند و با مکانیزم جستجوی پیشرفته در آن، اقدام به گشت و گذار در میان عکس‌ها و آلبوم‌های خود کنند که بدون شک مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

گوگل برای کاربرانی که قصد دارند بخش‌های ویژه‌ای را به سرویس جدید خود وارد سازند(Import کنند) قابلیت‌های جدیدی را به Google Photos اضافه کرده و این امکان را به کاربر داده که بجای تصاویر، بتوانند صرفا تگ‌ها و توضیحات مربوط به عکس‌ها را منتقل کنند و بر روی اطلاعات مورد دلخواهشان برای انجام این انتقال فیلترهایی خاص را اعمال کنند.

در صورتیکه کاربر پیکاسا هستید و تصاویر زیادی را در این سرویس ذخیره‌سازی ابری ذخیره کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت به سمت Google Photos کوچ کنید چرا که مشخص نیست از اواسط اردیبهشت نیز بتوانید همچنان به آلبومهایتان دسترسی پیدا کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.