۰

بلاک شدن در وایبر و راه‌های پیشگیری از آن

بازدید 1570

Viber-for-WP8-screen-1

یکی از مشکلاتی که اخیرا کاربران وایبر گرفتار آن شده اند بلاک شدن توسط وایبر است.داستان از آنجایی شروع می شود که شما به صورت کاملا اتفاقی و بدون اینکه خودتان بخواهید از وایبر اخراج می شوید و هر چه برای فعال سازی و گرفتن کد وایبر تلاش می کنید بی فایده است. این اتفاق این روز ها برای خیلی از کاربران به ویژه کاربران ایرانی افتاده است و برخی علت آن را رشد فزاینده کاربران وایبر می دانند!اما وایبر علتی را که به کاربران اعلام می کند بسته شدن اکانت به علت ارسال پیام های اسپم و تجاری است .

اسپم به انگلیسی به معنای جفنگ بوده و به معنای پیامی الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود. یکی از مشهورترین انواع اسپم هرزنامه است اما اسپم می‌تواند شامل اسپم در پیام‌رسان‌ها، اسپم در گروه‌های خبری یوزنت، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و صفحات و فروم‌های خبری و غیره هم بشود
پیام وایبر برای کاربران بلوک شده
We have noticed a recent increase in your activity on Viber and your account is suspected of using Viber for spamming purposes. Viber does not tolerate spamming and, as of this message, your account is in danger of being blocked. If you continue to use Viber in this manner, your account will be blocked
ما متوجه شده ایم که فعالیت شما در وایبر اخیرا افزایش یافته و حساب شما مشکوک است به مبدا انتشار هرزنامه ،و به موجب این ابلاغ به شما اطلاع داده می شود که حساب کاربری شما در شرف مسدود شدن است اگر شما به استفاده خود از وایبر برای این منظور ادامه دهید حساب شما مسدود خواهد شد.
متاسفانه خیلی از کاربران حتی این پیام را نیز دریافت نمیکنند و مستقیما بلوک میشوند.

راه حل هایی برای پیشگیری از بلوک شدن در وایبر

اشخاص زیادی در لیست مخاطبین شما قرار دارند که شما شماره آنها را دارید ولی آنها شماره شما را در لیستشان ذخیره ننموده اند، سعی کنید با اینها ارتباط برقرار کنید و با پیام های غیر تکراری مانند احوال پرسی و یا معرفی خود و… خودتان را معرفی نموده تا آنها نیز شما را به لیست مخاطبان اضافه کنند.
از ارسال پیغام های کپی پیستی و تکراری برای تمامی مخاطبان مخصوصا مخاطبانی که با آنها ارتباط نداشته اید خودداری کنید.
کپی پیست های سریع و تکراری در گروه ها نیز باعث بلوک شدن شما در وایبر خواهد شد پس سعی کنید تعداد گروه ها را به حداقل برسانید و از کپی کاری های متداول وخیلی سریع جدا خودداری کنید.
قطع به یقین ، تشخیص و شناسایی اسپم بودن یک شماره در وایبر ، از طریق رسیدن به حد نصاب ارسال پیام در یک بازه زمانی مشخص خواهدبود.
به عنوان مثال ممکن است برای هر اکانت تا سقف هزار پیام در روز، تعریف شده باشد و با این فرض در صورتیکه شخصی بیش از این مقدار پیام ارسال کند براحتی توسط سرورهای وایبر شناسایی و بلاک می شود.
برای دور ماندن از لیست سیاه وایبر ترجیحا باید سعی شود از مشارکت و عضویت در گروههای پر جمعیت و متعدد خودداری کرد.

اگر در وایبر بلوک شدید چه کاری باید انجام دهید؟

متاسفانه باید بگویم نه در سایت های خارجی و نه در سایت های ایرانی خبری مبنی بر بازشدن اکانت بلوک شده نیست و باید گفت وایبر امنیت را بسیار بالا برده و راه های متداولی که به ذهنتان میرسد اصلا کار ساز نیست راه هایی مثل وصل شدن با وی پی ان و امتحان کردن خطی دیگر و یا اینترنت و ای پی جدید و…

به هیچ عنوان از خطی دیگر برای استفاده از وایبر در گوشی بلوک شده استفاده نکنید!

اگر بخواهید با خط دیگری کانکت شوید وایبر کد فعال سازی را برای شما می فرستد و شما تا حدود ۴۰ دقیقه می توانید با وایبر کار کنید اما بعد از گذشتن این زمان شما دوباره بلوک می شوید و شماره خط جدیدتان نیز وارد لیست سیاه وایبر خواهد شد.
درست متوجه شدید خبر بد اینجاست که وایبر در واقع گوشی شما را بلوک کرده است و هر خطی که با گوشی شما فعال شود را در لیست سیاه قرار خواهد داد.
تنها راهی که فعلا برای باز شدن وایبر وجود دارد تعویض گوشی است، بسیاری از کاربران ما را مطلع ساخته اند که با فلش کردن گوشی ، ریست کردن ،تغییر سیستم عامل و…نمیتوان به وایبر بازگشت و خیلی از کاربران با صرف هزینه های زیادی هنوز نتوانسته اند که شماره خط و گوشیشان را از لیست سیاه خارج کنندو حتی نامه نگاری با وایبر نیز راه گشا نیست و کاربران بسیاری که با پشتیبانی وایبر نامه نگاری نموده و یا تیکت کرده اند مایوس شده و  وایبر تنها یک پیام عمومی و از پیش نوشته شده را برای همه کاربران ارسال می نماید که راهی برای باز شدن اکانت شما وجود ندارد.
فعلا هیچ پیامی در مورد رفع این مشکل گزارش داده نشده و چنانچه شما تجربه مفیدی در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات درج نمایید. چنانچه هر خبری در این مورد به دستمان رسید اطلاع رسانی خواهیم نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.