۰

انتشار نسخه جدید تلگرام با محدودیت‌های کمتر خارج از گوگل پلی

بازدید 1121

پیام‌رسان تلگرام اندروید حالا نسخه‌ای اضافه دارد که به‌صورت مستقیم از وب‌سایت این شرکت قابل دانلود است. تلگرام برای رهایی از محدودیت‌های فروشگاه گوگل پلی این نسخه را به شکل مستقیم در اختیار کاربران قرار داده تا افراد برای نصب این اپ لزوما نیازی به مراجعه به گوگل پلی نداشته باشند.

تلگرام می‌گوید این نسخه محدودیت‌های کمتری نسبت به نسخه‌ منتشر ‌شده در گوگل پلی استور دارد. طبق وعده این شرکت، نسخه مستقیم تلگرام حتی به‌طور خودکار آپدیت‌ها را دریافت خواهد کرد. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که منظور تلگرام از محدودیت‌های گوگل پلی چیست، اما عده‌ای از کاربران وب‌سایت «ردیت» می‌گویند گوگل دسترسی به برخی از کانال‌ها را محدود می‌کند.

یکی از کاربران در پستی به این موضوع اشاره کرده که ورود به برخی کانال‌های تلگرام از طریق نسخه گوگل پلی این اپلیکیشن ممکن نیست. در واقع، اگر سعی کنید این کانال‌ها را باز کنید، با پیامی مواجه می‌شوید که می‌گوید دسترسی به این کانال‌ها در نسخه‌ای که از گوگل پلی استور دانلود شده ممکن نیست.

اگرچه برخی از همین کاربران ردیت اعتقاد دارند که کانال‌های تندرو و افراطی باید محدود شوند، ولی بقیه معتقدند که تعیین سطح دسترسی باید در اختیار خود تلگرام باشد نه گوگل. افزون بر این، سانسور و محدودیت برای تلگرام که با وعده سیاست‌های حریم خصوصی و آزادی روی کار آمده، جذاب نیست و احتمالا محبوبیت آن را کاهش می‌دهد.

شاید در نسخه گوگل پلی این پیام‌رسان محدودیت‌های دیگری هم وجود داشته باشد، ولی فعلا اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد. قابلیت آپدیت خودکار نسخه مستقیم احتمالا شبیه نسخه بتای این اپ خواهد بود، یعنی در زمان انتشار آپدیت جدید یک پنجره پاپ‌آپ باز می‌شود و از کاربر می‌خواهد که نسخه جدید را نصب کند.

برای نصب مستقیم APK این پیام‌رسان می‌توانید به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید. همچنین، چنان‌چه در هنگام نصب از نظر مجوزها با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید از راهنمای خود تلگرام کمک بگیرید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.