۰

مدیر عامل شاتل: اینترنت ۴۰ درصد باید گران شود

بازدید 1227

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در کشور، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند با افزایش ۴۰ درصدی بهای آن موافقت کند.به گزارش روابط عمومی شاتل، احمدرضا نخجوانی مدیرعامل این شرکت گفت: «در یک اقتصاد تورمی که قیمت کالاها و خدمات هر ساله ده‌ها درصد افزایش می‌یابد، چگونه است که قیمت خدمات دسترسی به اینترنت، باید ثابت بماند؟ این در حالی است که چندین بار نیز با هدف توسعه‌ی دسترسی کاربران به اینترنت، قیمت‌ها را طی سال‌های گذشته کاهش داده‌اند.

او افزود: با وجود آنکه تلاش وزارتخانه بر این بوده است که با تثبیت قیمت پهنای باند، به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت کمک کند، اما پهنای باند اینترنت حداکثر ۲۵ درصد قیمت تمام شده‌ی خدمات اینترنت شرکت‌های یادشده را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال، از سال گذشته هزینه نیروی انسانی نزدیک به ۴۰% افزایش یافته و قیمت تجهیزات و کالاهای مصرفی برای شبکه، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب، در این شرایط طبیعی است که بپذیریم قیمت خدمات اینترنت نیز هم‌پای دیگر محصولات و خدمات افزایش یابد. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت، ظرف یک سال گذشته چند هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و مصرف‌کنندگان نیز، دیر یا زود نخواهند توانست از خدمات پرکیفیت استفاده کنند.

به همین خاطر نیز خواسته ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با افزایش ۴۰ درصدی خدمات اینترنت در کشور موافقت کند و اجازه دهد ساز و کارهای عرضه و تقاضا، قیمت را در بازار مشخص سازد. افزون بر این، این نکته را در نظر داشته باشد آنچه به اپراتورهای سیار امکان ارائه سرویس ارزان قیمت را داده، سوبسید دهی متقاطع از خدمات تلفن است که همین پدیده نیز برای آسیب دیدن اپراتورهای ثابت، مزید بر علت شده است.

نخجوانی، در پایان اضافه کرد: شرایط فعلی به گونه‌ای است که تعداد عمده‌ای از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، به جای اندیشیدن به سرمایه‌گذاری در جدال با خاموشی هستند و تنها راه نجات آنان، افزایش قیمت‌هاست. شواهد و آمار نشان می‌دهد که متوسط پرداختی یک خانوار برای اینترنت ثابت در ماه حدود ۲۵ هزار تومان است و اگر این رقم ۱۰ هزار تومان افزایش یابد، در هزینه‌های آنان محسوس نیست اما می‌تواند این صنعت را نجات دهد و همان خانوارها از این موضوع منتفع شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.